آموزش-گل-آرایی-در-شیشه

آموزش گل آرایی در شیشه

هنر تزئین گل در گلدان های شیش های امروزه علاقه مندان زیادی پیدا کرده. گلدان های شیشه ای تزئین شده با گل جای گل های معمولی را در تزئین خانه، مراسمات، سمینار ها و هتل ها را گرفته. آموزشگاه گل آرایی فلوآرت با برگزاری دوره های مختلف آموزشی گل آرایی در شیشه برای هنرمندان در هر سطحی، گل آرایی در گلدان شیشه ای را آموزش می دهد.

 

 گل آرایی در شیشه

امروزه گل آرایی داخل شیشه جای گلدان ها را در تزیین منازل و دفاتر و مراسمات گرفته و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. باغ شیشه ای یا تراریوم نیز نوعی گلدان شیشه ای است که برای تزیین استفاده می شود. هدیه دادن گل نوعی ابراز محب به طرف مقابل می باشد که در سرتاسر دنیا مرسوم می باشد. این هدیه می تواند به شکل یک شاخه ی گل و یا به شکل گلدان شیشهای تزئین شده باشد. در ادامه به آموزش برخی گل آرایی در شیشه می پردازیم. اگر به دنبال یک گل فروشی آنلاین با خاص ترین گل آرایی می گردید فلوآرت بهترین گزینه می باشد.

تزیین گل در گلدان شیشه ای بلند

گل آرایی غوطه ور یا تزیین گل داخل شیشه استوانه ای و بلند یکی از روش های تزیین این گلدان ها بوده که محبوبیت ویژه ای در بین علاقه مندان به هنر و زیبایی دارد. البته می توانید از انواع مختلف گلدان های شیشه ای دیگری نیز برای این کار استفاده کنید.

برای گل آرایی در شیشه استوانه ای ابتدا چیدمانی که قصد داریم داخل گلدان به کار ببریم را درست می کنیم. برای ثابت ماندن گل ها در گلدان، از اسفنج در انتهای ظرف شیشه ای استفاده می کنیم. باید سعی شود از گل هایی برای این کار استفاده شود که ماندگاری بالایی در آب دارند مانند گل رز، ارکیده ی وندا و…

نوع چیدمان گل ها در کنار یکدیگر به سلیقه ی شما بستگی دارد. پس از چیدمان گل ها می توانید آن ها را با سیم مفتول به ساقه وصل کنید تا پس از قرار دادن در گلدان به هم نریزند. برای تزیین بیشتر می توانید از ربان های رنگی و سایر وسایل تزئینی استفاده کنید. پس از درست شدن دسته گل میتوانید با سیم مفتول حلقه شده گل ها را به یکدیگر وصل کنید تا شناور نشوند و در ادامه گل ها را داخل شیشه ی پر آب قرار دهید. برای دیده نشدن مفتول ها می توانید از شن های رنگی و تزئینی استفاده کنید.

در انتها نیز پس از خشک کردن دیواره ی شیشه، به سراغ تزئین شیشه ی استوانه ای رفته و با وسایلی مانند گل های کوچک ادریسی و رز و نیز برگ های زیبا به سلیقه ی خود استفاده کنید.

گل آرایی در تنگ شیشه ای

یکی دیگر از هنر های زیبای گل آرایی، گل آرایی در تنگ شیشه ای می باشد. در این مدل که گل های طبیعی و یا مصنوعی را به شیوه ای هنری و زیبا داخل تنگ ها قرار می دهیم، تنگ های زیبایی خلق می شود که برای تزئین و دکوراسیون خانه، میهمانی ها، مراسمات عزا و یا عروسی، سمینار ها و نشست ها و یا هر جای دیگری می توان از آن استفاده کرد. گل آرایی با تنگ های شیشه ای متداول ترین و زیباترین نوع گل آرایی در شیشه محسوب می شود.

در صورتی که بخواهیم در تنگ های ماهی، گل آرایی با گل های طبیعی و زنده را انجام بدهیم و یا به عبارت دیگر، باغ شیشه ای درست کنیم، به آن تراریوم می گویند.

گل آرایی در گلدان شیشه ای تنگی شکل به شکل چند طبقه ای نیز قابل اجراست. طبقه ی اول این نوع گلدان داخل خود تنگ به کار می رود و طبقه ی دوم را بر روی دهانه ی تنگ تعبیه می کنیم. برای گل آرایی داخل تنگ، ابتدا یک اسفنج را کمی خیس کرده و سپس با سلیقه ی خود گل های متفات و زیبایی را در زوایای مختلف داخل اسفنج قرار می دهیم. در ادامه اسفنج را به کف تنگ می چسبانیم. هم اکنون ما دارای یک تنگ شیشه ای یک طبقه ای تزئین شده با گل هستیم و در صورتی که بخواهیم می توانیم آن را به همین صورت برای تزئین استفاده کنیم . اما در صورت تمایل می توانیم یک طبقه ی دیگر به این تنگ اضافه کنیم به این صورت که ابتدا دهانه ی تنگ را با چسب نواری شیشه ای محکم میبندیم و سپس با چسب نواری باریک، اسفنج مرطوب را به دهانه ی تنگ می چسبانیم. در ادامه با برگ و گل های تزئینی که داخل اسفنج می گذاریم، این طبقه را نیز تزئین می کنیم.

تزیین تنگ شیشه ای با گل طبیعی

برای تزیین گل طبیعی در گلدان شیشه ای و یا در تنگ شیشه ای باید یا از ذوق و سلیقه ی برآمده از تجربه های زیاد خودتان استفاده کنید و یا از مدل های زیبایی که توسط هنرمندان با استعداد درست شده است استفاده کنید. تزیین تنگ شیشه ای با گل های طبیعی نیز مانند آنچه که در بالا گفته شد می باشد و باید اسفنجی که از آن به عنوان پایه استفاده می کنید مرطوب باشد. برای این کار اسفنج را بر روی ظرف آبی قرار دهید تا به خود آب جذب کند، پس از گذشت مدتی اسفنج خیس شده و به داخل آب فرو می رود. در این مرحله شما می توانید از اسفنج استفاده کنید.

نکاتی که در هنگام گل آرایی با گل های طبیعی باید مد نظر داشته باشید به این صورت است:

  • توجه به تناسب میان گل ها و برگ ها
  • قرار دادن بهترین و بزرگترین گل ها در مرکز گلدان
  • توجه به نوع بافت گل و برگ ها
  • انتخاب بهترین نوع سبک برای گل آرایی

سبک چیدمان گل ها کنار یکدیگر انواع مختلفی دارد از جمله سبک چیدمان شرقی، کلاسیک و مدرن که سبک مدرن امروزه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

آموزش گل آرایی با شیشه

گل آرایی از جمله هنرهای حرفه ای می باشد که باید در انجام آن به نکات ظریفی توجه کرد. شما میتوانید به ذوق و سلیقه ی خود به انجام گل آرایی در ظروف مختلف مانند سبد و یا ظرف های شیشه ای بپردازید. اگر مبتدی هستید و نیاز به آموزش مفصل برای یادگیری گل آرایی با شیشه دارید می توانید از ویدیو های آموزشی مجموعه ی فلو آرت استفاده کنید. مدرسه گل آرایی فلوآرت با مدیریت سرکار خانم مهندس هاله اعتصام یزدانی در سال 1390 تاسیس شده و به آموزش دوره های گل آرایی و نیز گل آرایی با گل های مختلف برای مراسمات مختلف و سمینار ها می پردازد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست