انواع برگ های موجود در بازار گل ایران

هنر گل آرایی یعنی گل ها ، برگ ها و ساقه ها و چوب ها و سایر عناصر تزیینی به طور متناسب در کنار هم قرار گیرند که باعث ایجاد یک اثر جذاب برای بیننده شود. در انتخاب برگ ها برای کار گل آرایی باید به نوع برگ ها ، سایز آن ها، بافت آن ها هم توجه داشت، به عنوان مثال اگر گل مورد استفاده تان گلی با بافت ظریف باشد باید برگ انتخاب شده هم ظریف باشد. مثلا برگ مورد استفاده در کنار گل ارکیده باید ظریف باشد و بالعکس مثلا برگ مورد استفاده در کنار گل آنتریوم باید برگی ضخیم باشد. جهت خرید آنلاین گل و سفارشات خود با ما تماس بگیرید.

انواع برگ ها :
برگ ها می توانند یک دیزاین را شکل دهند و یا آن را خراب کنند. اگر به طور صحیح از برگ ها استفاده شود می توانند باعث ایجاد تنوع و جذابیت در مجموعه گل آرایی شوند.

پاپیتال :
پاپیتال برگی است که برای کارهای تزیینی بسیار عالی است. به عنوان آرایش مو تا بخش عمده ای از تزیینات از آن استفاده می شود.

پاپیتال

برگ های پاپیتال شکل سه گوش ممنحصر به فردی دارند. حالت آبشاری شاخه های پاپیتال آن را برای تزیین و پوشاندن اطراف نرده های پلکان و اضافه کردن به سبدهای گل ایده آل و مناسب می کند. پاپیتال طول عمر بیشتری نسبت به انواع برگ های سبز دارد. طول عمر آن به چندین ماه یا سال می رسد.بنابراین این گیاه برای جشن ها و مناسبت ها برای کار دکوراسیون و تزیین بسیار مناسب است.

برگ های با پرزهای سفید (مانند ابری نقره ای):
از آنجا که اینگونه برگ ها به علت پرزهای سفیدشان جلوه ای یخی و سرمازده به آن ها می دهند بهتر است از آن ها در فصل زمستان و مراسم های زمستانی و یا در دیزاین های پاییزی استفاده شود. رنگ سفید و خاکستری این برگ ها در دسته گل بسیار زیبا جلوه نمایی می کند. ما توصیه می کنیم این برگ ها همراه با رنگ ههای نارنجی روشن و رزهای صورتی هماهنک شوند تا اثری لطیف و چشم نواز ایجاد کنند.

برگ های با پرزهای سفید (مانند ابری نقره ای

اکالیپتوس دلار نقره ای:
در این گیاه یک یا دو برگ گرد در اطراف ساقه ای نازک قرار گرفته اند. رنگ این برگ خاکستری مات و شاخ و برگ آبی دارد. این نوع برگ برای درست کردن تاج سرهای زیبا مناسب هستند، از این برگ اغلب به صورت تازه استفاده می شود اما همچنین از انواع خشک شده آن در رنگ های مختلف استفاده نمود.

اکالیپتوس دلار نقره ای

اشکال منحصر به فرد و فرم های گل ها و برگ ها در یک طراحی الگوی کلی طرح را مشخص می کنند. یک دیزاینر باید همه ی ویژگی های متریال های انتخاب شده را به دقت مورد توجه قرار دهد.

شکل و عملکرد گل ها و برگ ها :
طراحان گل ها و برگ ها را براساس شکل و فرمشان در ترکیبشان باهم طبقه بندی می کنند، این طبقه بندی شامل ویزگی های زیر است:

برگ های خطی(liner foliages):
برگ های خطی در تکرار و تکمیل خطوط ایجاد شده توسط گل های خطی موثر هستند. گنجاندن برگ های خطی با گل های رنگی ، تکرار و یکپارچگی در طراحی ایجاد می کند. منحنی طبیعی شاخ و برگ خطی نیز برای اضافه کردن حرکت به یک طراحی موثر است. برگ های خطی همانند‌: پاپیتال ، شمشیری ، اکالیپتوس دلار نقره ای

liner foliages

form foliages :
در ترکیبات معاصر گل ، تغییر ظاهر طبیعی یک نوع معمول از شاخساره های گوناگون سبب ایجاد برگ های غیر معمول و غیر طبیعی می شود.

mass foliageبرگ های توده ای:
به یک ترکیب گل آرایی وزن بصری می افزاید. از برگ های توده ای برای پر کردن مناطقی که با گل پر نمی شود استفاده می شود. همچنین برای پوشاندن اسفنج از آن ها استفاده می شود. دیزاینرها اغلب از بیش از یک نوع برگ در ترکیبشان استفاده می کنند که برای ایجاد تنوع و جلوگیری از یکنواختی استفاده می شود.

برگ های پرکننده :
برگ های کوچک پرکننده برای ایجاد وحدت و یکپارچگی موثر هستند. بافت های ظریف برگ های پرکننده باعث ایجاد نرمی و لطافت در ترکیب می شوند. بافت های درشت کنتراست ایجاد می کنند. مانند آسپارا و گردی

برگ های پرکننده

خلاصه:
گل ها و برگ ها به شکل خطی ، توده ای ، پرکننده بودنشان براساس فرم ، شکل و عملکرد آن ها در طراحی طبقه بندی می شوند. متریال خطی چارچوبی برای ترکیب گل آرایی ایجاد می کنند. متریال قالبی و شکل منطقه کانونی ترکیب را تعریف می کنند. متریال توده ای وزن بصری را تشکیل می دهند. متریال پرکننده باعث ایجاد لطافت در کار می شوند.
در ادامه به معرفی تعدادی از برگ های پرکاربرد در کار دیزاین و گل آرایی می پردازیم.

برگ بامبو :
در بازار گل برگ بامبو در دسته های بزرگ عرضه می شود. از این برگ معمولا برای پرکردن اسفنج و فضاهای خالی در بین گل ها استفاده می شود.

برگ بامبو

برگ شمشیری :
برگ شمشیری برگی است به شکل خطی و از آن به روشهای مختلفی می توان در گل آرایی استفاده کرد. از جمله این کارها میتوان به انواع بافت با این برگ و همچنین درست کردن گل با این برگ اشاره نمود. ابلق بودن این برگ باعث ایجاد جذابیت در کار می شود.

برگ شمشیری

برگ عبایی :
از این برگ هم بصورت کامل و هم به صورت تا شده در انواع تزییات سبدهای گل و دسته گل و در پایه تاج های گل میتوان بهره برد

برگ استر :
برگی مقاوم و محکم که معمولا به صورت ایستاده و خوابیده در سبدهای گل و همچنین در پایه تاج گل در قسمت عقب دیزاین و بعنوان بک گراند کار استفادهی شود.

سایر برگ های موجود در بازار عبارتند از :
آرالیا – لیندا-انجیری فری و تخت – بنجامین-دراسنا- سرخس-شفلرا-کاج- نخل مرداب و سیکاس و شمشاد نعنایی و درشت و … که با توجه به طرح کلی و سلیقه طراح به نحو احسن می توان از آن ها بهره برد.

4.1/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست