بهترین گل برای اتاق خواب

بهترین گل برای اتاق خواب

اگر میان انواع گلهای زیبای آپارتمانی هنوز نتوانسته‌اید مناسبترین گل برای اتاق خواب خود را پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انتخاب مناسب ترین گل برای اتاق خواب نه تنها می‌تواند جلوه‌ای زیبا و دوست داشتنی به اتاق شما ببخشد، بلکه مزایای قابل توجه دیگری نیز دارد.

ممکن است در زمینه انتخاب یکی از انواع گل برای اتاق خواب خود همچنان مردد مانده باشید، اما بگذارید به طور کلی به شما بگوییم که هر گیاهی که در نهایت انتخاب کنید آلودگی هوای داخل ساختمان شما را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

گیاهان آپارتمانی حتی می‌توانند باعث کاهش میزان استرس شما و افزایش خلاقیت‌تان گردند. وجود هرگونه گیاه در خانه می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی سلامت روانی شما و سایر اعضای خانواده‌تان می گذارد. همچنین در علم فنگ شویی یا علم انرژی مکانی، گیاهان منبع دریافت انرژی مثبت تلقی می‌شوند.

برخی از گیاهان و گل‌های آپارتمانی حتی می‌توانند به بهبود کیفیت خواب شبانه شما و همچنین دفع حشرات کمک کنند.

حال که متوجه مزایای بی‌نظیر گل‌ها در آپارتمان شدید، در ادامه این مقاله ما قصد داریم به معرفی انواع گلهای آپارتمانی مناسب اتاق خواب برای شما دوستان بپردازیم. پس اگر به دنبال بهترین گل ها برای اتاق خواب خود می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید.

معرفی بهترین گل برای اتاق خواب

هیچ چیز با حس آرامش ناشی از وجود گیاهان یا درختان زینتی کوچک در خانه‌های ایرانی برابری نمی‌کند. شما با استفاده از گیاهان و گل های مناسب اتاق خواب می‌توانید حس زیبای طبیعت را به اتاق خواب خود منتقل کنید.

با رعایت تنوع و انتخاب بهترین گیاهان برای اتاق خواب، نه تنها از گلها و هوای تازه لذت خواهید برد، بلکه مواد شیمیایی مضر شناور در اطرافتان را نیز تصویه می‌کنید. به منظور تهیه گل برای اتاق خواب خود می‌توانید از مجموعه فلوآرت کمک بگیرید.

1. یاسمن

این گل دوست داشتنی و زیبا را می‌توانید به عنوان یک گیاه زینتی در اتاق خواب خود پرورش دهید. رایحه دلپذیر یاس بر احساسات و ذهن شما تأثیر آرام بخشی دارد. می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش داده و کیفیت خوابتان را نیز بهبود بخشد.

گل یاس به ویژه برای افرادی که اغلب خسته هستند بسیار مفید است؛ زیرا باعث خوابی عمیق را تجربه کنید و انرژی کافی برای شروع روز بعد را داشته باشید. اگر دنبال بهترین گل برای اتاق خواب دخترانه هستید گل یاس گزینه مناسبی است.

2. اسطوخودوس

اصلا کسی هست که ظاهر زیبای گل اسطوخودوس را دوست نداشته باشد یا از استشمام بوی بی‌نظیر آن و لذت نبرد و احساس آرامش نکند.

اسطوخودوس گیاهی مناسب برای اتاق خواب است که به کاهش سطح استرس افراد کمک می‌کند و باعث ایجاد خوابی عمیق می‌شود. یک مطالعه حتی نشان داده‌ است اسطوخودوس حتی بر نوزادان اثر آرام بخش دارد و به آنها کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابند و استرس مادر و نوزاد را کاهش می‌دهد.

اگر هنوز مناسبترین گل برای اتاق خواب خود را انتخاب نکرد‌ه‌اید پس اسطوخودوس نیز میتواند گرینه مناسبی برایتان باشد.

3. گیاه مار یا سانسوریا

این گیاه که “زبان مادرشوهر” نیز نامیده می‌شود بهترین گل مناسب برای اتاق خواب کم نور است.

این گیاه می‌تواند به خوبی کیفیت هوا اتاقتان را بهبود بخشد. گیاه مار به ظرز معجره آسایی توانایی بالایی در فیلتر کردن سموم تند و زننده مانند بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن از هوا دارد.

4. آلوئه ورا

دیگر کمتر کسی پیدا میشود که تا کنون با خواص معجزه‌آساس آلوئه ورا آشنا نشده باشد.

آلوئه ورا با خواص دارویی و تأثیر تصفیه هوای اتاق خواب چیزی کمتر از یک معجزه نیست. به طور کلی عملکرد آلوئه ورا نیز شبیه گیاه مار است. داشتن گیاه آلوئه ورا در اتاق خواب مزایای متعددی دارد. از تصفیه کنندگی هوا گرفته تا درمان موضعی انواع بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی.

اگر هنوز مردد هستید که چه گل هایی برای اتاق خواب مناسبه می‌توانید آلوئه ورا را از سایت فلوآرت تهیه کنید.

5. گاردنیا

این گیاه با گلهای معطر و شاخ و برگ‌های همیشه سبزی که دارد می‌تواند آرامش بخش و طراوت بخش اتاق خواب شما گردد. برخی از مطالعات نشان داده است که گیاه گاردنیا به اندازه والیوم در ارتقاء کیفیت و عمق خواب افراد موثر است.

با این حال، قبلا از خرید این گیاه برای آپارتمانتان لازم است بدانید که نگهداری از گاردنیا اندکی دشوار است و نیاز به مراقبت و توجه روزانه زیادی دارد. گاردنیا باید دور از نور خورشید و در یک اتاق با نور روشن (نور غیر مستقیم به آن بتابد) نگهداری شود.

6. والرین

این گیاه جذاب به خاطر گلهای سفید یا صورتی خوشبویی که در فصل تابستان شکوفا می‌کند بسیار مشهور است. از گلهای این گیاه چند صد سال است که به عنوان عطر استفاده می‌شود و از ریشه آن نیز برای ساخت چای یا تنتور استفاده می ‌گردد. بوی ریشه این گیاه آنقدر قوی است که می‌تواند هر کسی را خواب آلود کند.

7. نخل بامبو

این نخل که به آن نخل نی نیز می‌گویند، می‌تواند اتاق خواب شما را جذاب و زیبا کند. داشتن تعداد زیادی از این گیاه در خانه نه تنها موجب زیبایی می‌شود، بلکه هوای تازه را در سراسر خانه‌ شما به گردش در‌می‌آورد. این گیاه گرمسیری سموم را نیز به خوبی از هوا جذب می‌کند و حال و هوای گرمسیری به اتاق خواب شما می‌بخشد.

8. پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی و کارآمد در زمینه‌ی تصفیه هوا در اتاق خواب است. نگهداری آن آسان است و روزانه به میزان متعادلی از نور خورشید نیاز دارد.

گیاه همچنین به دلیل توانایی که در زمینه تسکین علائم آلرژی افراد مبتلا به آسم دارد گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب است. پیچک انگلیسی در از بین بردن آلاینده های هوا بسیار خوب عمل می‌کند.

9. نعناع

اگر هنوز بهترین گل برای اتاق خواب خود را انتخاب نکرده‌اید نعنا گزینه بعدی است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ایران نعناع تازه یا خشک تقریباً در هر خانه‌ای یافت می‌شود و همانطور که می‌دانید دارای بوی بسیار قوی است که به دفع حشرات کمک می‌کند. میتوانید‌ با قرار دادن این گیاه جذاب در اتاقتان از مزایای بی‌نظیر آن بهره ببرید.

سوالات متداول 

هنگام انتخاب گل برای اتاق خواب باید چه مواردی را به یاد داشته باشیم؟

اگر در خانه حیوان خانگی یا بچه دارید، ابتدا مطمئن شوید که گیاهان سمی نیستند. همچنین بهتر است گیاهان خوش عطر را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید تا محیطی آرامش بخش ایجاد کرده و هوا را نیز به طور همزمان تمیز کنید.

اهمیت استفاده از گل برای اتاق خواب چیست؟

اتاق شما را زیبا می‌کند به تصفیه هوا کمک می‌کند گیاهان به رفع استرس کمک می‌کنند

چرا انتخاب گل برای اتاق خواب یک پروسه مهم است؟

انتخاب مناسبترین گل برای اتاق خواب باعث می‌شود که هوا همیشه در اتاق تازه باشد و به خواب راحتتر کمک می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست