راهنمای خرید گل بامبو

هدف از این مطلب این است که نکات مهم در خرید گل بامبو  را بررسی کنیم. اگر شما نیز قصد دارید، منزل خود را با استفاده از گل بامبو زیباتر کرده و به آن روحی تازه ببخشید، امواج منفی را دور کنید و صلح، آرامش، ثروت و انرژی را به منزلتان بیاورید.گل بامبو را می توانید از گل فروشی ها و گلخانه ها تهیه کنید. در ادامه روش های خرید مطمئن و با کیفیت گل بامبو را بررسی خواهیم کرد.

عوامل موثر در خرید گل بامبو

عوامل گوناگونی در انتخاب و خرید گل بامبو طبیعی تاثیرگذارند. این عوامل به شرایط و موقعیت شما بستگی دارد. بنابراین باید توجه کنید که گل بامبو مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

برای خرید گل بامبو در تهران، مراکزی را انتخاب کنید که آن را به طور انحصاری به فروش می رسانند و قیمت گل بامبو در آن بهتر و مناسب تر است. فروشگاه های گل و گیاه بسیاری برای خرید در تهران وجود دارد.

در هنگام خرید گل بامبو، باید آن را از نزدیک و به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. باید توجه داشته باشید که همه بخش ها و اجزای گل بامبو کاملا سالم باشد. سلامت ریشه و ریزوم گل بامبو، شاخص اصلی پتانسیل رشد در گیاه و از موارد مهم است. در هنگام خرید، باید توجه کنید که ریزوم های گیاه معمولا به رنگ سفید یا شیری رنگ است و ظاهری ژله ای دارد. از خرید بامبو با ریزوم های خشک و قهوه ای رنگ خودداری کنید.

بررسی شاخه و برگ ها، از جمله توصیه هایی برای خرید است. معمولا برگ های گل بامبو در تمام فصول سال سبز است با این حال، ممکن است در فصل تابستان و پاییز، به دلیل افزایش دما، برگ های گل بامبو کمی قهوه ای به نظر برسند.

گل بامبو با وجود رشد سریع و برگ ها و ساقه همیشه سبز، طرفداران زیادی دارد. گل بامبو تقریبا در هر محیطی رشد می کند البته، این میزان رشد به شرایط محیطی بستگی دارد. همچنین قیمت بامبو نسبت به سایر گیاهان زینتی مناسب تر است از این رو، اگر به دنبال مواردی به صرفه برای تامین فضای سبز خانه خود هستید، خرید گل بامبو گزینه ای مناسب برای شما است.

کاربردهای گل بامبو

گل بامبو، گیاهی زیبا و سبز رنگ است. این گیاه، به نوعی جلوه مدرن به محیطی که در آن قرار دارد می بخشد. از گل بامبو در انواع محیط ها استفاده می شود به عنوان مثال : می توان گل بامبو را در دکوراسیون خانه، مانند کنار تلویزیون یا پرده، در گلخانه، باغچه و حیاط، ورودی و نمای خانه و… قرار داد و نمایی روح بخش و طبیعی ایجاد کرد. گل بامبو نمایی مانند طبیعت آسیایی، به ویژه ژاپن ایجاد می کند و جلوه ای خاص دارد.

در برخی افسانه ها گفته می شود که گل بامبو برای صاحب آن خوش شانسی می آورد. علل الخصوص اگر این گیاه را به عنوان هدیه دریافت کند. همچنین تصور می شود که وجود سه ساقه از گل بامبو در خانه سلامت و شادی را به همراه می آورد و هشت شاخه از آن باعث پیشرفت و آرامش می شود.

انواع مختلف گل بامبو

گل بامبو تنوع شگفت انگیزی دارد در نتیجه در هنگام خرید گل بامبو، شما گزینه های متنوعی برای انتخاب دارید، به عنوان مثال: برگ های نوار مانند یا پهن، گل هایی با برگ های فراوان یا کم، گل بامبویی با قطر ساقه زیاد یا کم، برگ های سبز یک دست یا راه راه و … از مواردی است که هنگام خرید می توانید از میان آن ها، گیاه موردنظر خود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که همیشه پس از خرید گیاه طبیعی بامبو، به خصوص گیاهان جوان تر ممکن است بلافاصله رنگ و ویژگی های گیاه آشکار نشود. ممکن است برخی ویژگی های گل بامبو در شرایط خاص ظاهر شود به عنوان مثال : رنگ برگ های قرمز و ارغوانی در برخی گونه های گل بامبو، تنها با تابش مستقیم نور آفتاب به ساقه گیاه، نمایان می شود.

اگر قصد جلوه بخشیدن به دکوراسیون خانه را دارید، خرید گل بامبو ابلق یا خرید بامبو ارزان آبی می تواند موارد مناسبی باشد زیرا این نوع بامبو ها زیباترین جلوه ها را دارند.

موارد مهمی که در خرید گل بامبو باید به آن توجه کرد

دمای مقاومت گیاه: حتما پیش از خرید بامبو، به دمای مقاومت گیاه توجه کنید. دمای مقاومت در واقع، پایین یا بالاترین درجه حرارتی که توسط ریشه یه مدت 2 تا 3 شب قابل تحمل است. دمای مقاومت گیاه نشان دهنده آستانه مرگ آن است. در این دما ممکن است ساقه و قسمت های بالایی گیاه پژمرده شود. ساقه پژمرده گل بامبو معمولا برگ های جدید تولید نمی کند، اما در صورتی که ریشه گیاه زنده بماند، گل بامبو مجددا شروع به ایجاد برگ و شاخه می کند.

یکی از راه های نگهداری طولانی مدت از این گیاه این است که پس از خرید گل بامبو، گلدان آن را با مالچ های عمیق بپوشانید زیرا با این کار می توانید مقاومت سرما را در گل بامبو، به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

ارتفاع و قطر گل بامبو: حداکثر قطر و طول این گیاه، در مبداء اصلی آن قابل رشد است اما به طور کلی ارتفاع و قطر بامبو تحت تاثیر شرایط آب و هوایی متغیر است. عواملی مانند: دمای محیط، میزان قرارگیری در معرض تابش آفتاب، سایه، رطوبت محیط، آب موردنیاز، منطقه رشد و … در میزان ارتفاع و قطر بامبو نقش دارند. به طور کلی هر چه گل بامبو ارتفاع کمتری داشته باشد، برگ ها و ساقه آن کوتاهتر است.

کلام آخر

در این مطلب نکات مهمی درباره خرید گل بامبو ارائه کردیم. به عنوان نکته آخر؛ در زمان خرید حتما توجه داشته باشید که اگر حیوان خانگی در خانه دارید، بهتر است از گزینه های دیگری را برای خرید گیاه در نظر بگیرید زیرا، برخی نمونه هایی از گل بامبو به نوعی برای سگ ها و گربه ها سمی است. گل بامبو به طور متوسط یک تا دو سال در گلدان عمر می کند اما با قرارگرفتن در خاک باغچه یا گلدان می تواند سال های بیشتری زنده بماند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست