راهنمای-خرید-گل-زنبق

راهنمای خرید گل زنبق

گل زنبق در رنگ‌ و طرح‌های مختلف می‌تواند برای هر مناسبتی هدیه ای شایسته باشد. یک گلدان روستیک زیبا از گل های زنبق را در هر موقعیتی می‌توانید به عزیزانتان تقدیم کنید و سورپرایزشان کنید. زنبق گلی زیبا و با تنوع بالا در رنگ است و پیوند عمیقی با شکوه و اشرافیت دارد. گل زنبق نماد قدرت و عظمت می باشد و دارای غنچه‌هایی است که به مرور زمان باز می شوند و به اوج زیبایی خود می رسند. این گل برای افرادی که مایل به نگهداری از یک گل چند ساله و بدون درد سر هستند بسیار مناسب می باشد. ما در این مقاله به راهنمای خرید گل زنبق میپردازیم.

معرفی گل زنبق

معرفی-گل-زنبق

زنبق با نام انگلیسی Dwarf iris و نام علمی Iris reticulate  می‌باشد. این گل از خانواده ی Iridaceae است و از زیباترین گل هاست که طرفداران بسیاری دارد و شکل متفاوت گل‌ها و مقاومت آن‌ها در شرایط مختلف یکی از دلایل گسترش و محبوبیت این گل‌ها است. زنبق علاوه بر زیبایی خواص بسیار زیادی هم دارد و از آن تهیه چای و دمنوش های مختلف استفاده شود.

گل زنبق علفی، ریزوم دار و یا دارای کورم یا پیاز است. برگهای این گل شمشیری و تا حدی از اواسط تا شده است. هر گل شامل 6 عدد گلبرگ 3 پرچم و 3 برچه ی پیوسته با تخمدان سه خانه است.

گل زنبق دارای 300 گونه است ارتفاع زنبق بین 20 تا 5 سانتی متر متغیر است. منشاء زنبق در کشورمان بیشتر در نواحی شمال ایران، گرگان، قزوین، کرمان و لرستان است. عوامل بسیاری مانند کیفیت،تعداد شاخه، رنگ، نژاد و …بر قیمت گل زنبق تاثیر می‌گذارند.

خواص گل زنبق

در درمان سرطان پروستات موثر است. ریزوم زنبق مسهل قوی است، به طوری که موجبات تحریک دستگاه هضم می شود. ترشحات گرد خشک ریزوم آن نیز عطر آور است و آب دهان را افزایش می‌دهد. ضماد گرم برگ تازه زنبق نیز در رفع خستگی مؤثر است. چای زنبق برای درمان هپاتیت و یرقان مفید است.

همچنین این چای برای درمان آکنه، سوءهاضمه و روماتیسم موثر است. همچنین گل زنبق را می‌توانید با روغن زیتون ترکیب کرده و به عنوان ماسک از آن استفاده کنید زیرا در حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می‌کند.

راهنمای خرید انواع گل زنبق

راهنمای-خرید-انواع-گل-زنبق

شناختن انواع نژاد و رنگ های متفاوت گل زنبق می‌تواند آگاهی خوبی به شما در جهت انتخاب گل مد نظرتان باشد. گل زنبق به رنگ‌های سفید، صورتی، آبی، بنفش، ارغوانی، قرمز، نارنجی و زرد دیده می‌شود. از انواع این گل می‌توان به زنبق آبی، زنبق کوتوله، زنبق هلند،ی زنبق برادر سزار، زنبق کره و شکر، زنبق بلوبری فیر و زنبق تاج ملکه اشاره داشت.

امروزه با راه اندازی گل فروشی اینترنتی متعدد در سراسر ایران از جمله مجموعه فلوآرت که یکی از بهترین و ارائه کننده بهترین کیفیت گل هست، میتوانید گل مورد نظر خود را به سهولت و در کمترین زمان خریداری کنید.

کاشت زنبق در گلدان

برای کاشت زنبق ابتدا پیازهای این گل را تهیه کنید. سپس درون گلدان موردنظر مقداری خاک مناسب بریزید و پیازها را در فاصله  10 الی 15 سانتی از هم در خاک قرار دهید. نوک پیازها باید کمی بیرون از خاک باشد.

بعد از چند روز پیازها ریشه می دهند. حال گلدان را به مکان پرنورتر جابه جا کنید و آبیاری را بعد از خشک شدن رویه خاک به خوبی انجام دهید. در ادامه گل ها 7 تا 9 هفته به گلدهی می‌رسند.

گل زنبق به نور غیر مستقیم نیاز دارد اما این نور باید در دوران رشد علفی کمتر و در دوره گل دهی بیشتر باشد. به طور کلی بعد از خشک شدن سطح خاک به آبیاری نیاز دارد پس بهتر است خاک زنبق را مرطوب نگه دارید. البته نه این که خاک همیشه خیس باشد 2تا3 بار آبیاری در هفته برای آن کافیست.

انواع گل زنبق گیاهانی مقاوم به سرما هستند. مخلوط خاک باغچه، شن و ماسه، کمپوست، کود حیوانی، کوکوپیت و پیت ماس خاک مناسبی برای کاشت زنبق است.

بعد ازدیدن اولین غنچه گیاه می توانید کوددهی را آغاز کنید و کوددهی را تا پایان دوره گلدهی متوقف نکنید. می توانید در پایان فصل گلدهی، پیازها را از خاک خارج کرده و برای سال آینده نگه دارید اما توجه داشته باشید که فقظ به مدت 2 سال برای گلدهی قابل استفاده اند.

راهنمای خرید گل زنبق

برای دریافت راهنمای خرید گل زنبق طبیعی و راهنمای خرید گل زنبق مصنوعی لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید و طبق نیاز خود خرید کنید.

اگر از افرادی هستید که به علت مشغله‌های روزانه و یا کارهای بیرون از خانه فرصت زیادی ندارید و در خانه ترجیح می‌دهید استراحت کنید و به کارهای عقب‌افتاده خود برسید و رسیدگی به گل و گلدان و آبیاری آن‌ها اولویت آخر شماست، گلدان‌های گل مصنوعی می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد زیرا نیاز به رسیدگی ندارد و هر از گاهی آن را با احتیاط بشویید

این گل‌های مصنوعی هرچند به شکوه و جذابیت گل‌های طبیعی نیست اما به محیط زندگی شما رنگ و بوی خاصی می‌دهد و انعکاسی از گل‌های طبیعی است.

راهنمای سفارش گل زنبق

برای سفارش و خرید گل آنلاین انواع گل زنبق می توانید با آموزشگاه فلوآرت به شماره ی 02122615132 تماس بگیرید و یا به آدرس از طریق سایت مراجعه نموده و ضمن مشاوره با کارشناسان و دریافت راهنمای برای خرید گل زنبق می‌توانید گل های مورد نظر خود را سفارش داده و با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان آن ها را تحویل بگیرید.

سوالات متدوال در رابطه با راهنمای خرید گل زنبق

قیمت گل زنبق جقدر است؟

عوامل بسیاری مانند کیفیت،تعداد شاخه، رنگ، نژاد و ...بر قیمت گل زنبق تاثیر می‌گذارند.

گل زنبق مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟

هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و این انتخاب بسته به سلیقه و سبک زندکی شما می باشد که فرصت رسیدگی به گل زنبق طبیعی را داشته باشید یا خیر.

خواص گل زنبق کدامست؟

خواص بسیار زیادی دارد و برای بدن مفید است که شرح آن در مطلب فوق گفته شده است.

شرایط نگهداری گل زنبق چه چیزهایی است؟

گل زنبق نور دوست و سرما دوست است و به مخلوط خاک باغچه، شن و ماسه، کمپوست، کود حیوانی، کوکوپیت و پیت ماس نیاز دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست