شغل-گل-فروشی

چگونه از سلامت خود در شغل گل فروشی مراقبت کنیم ؟

بسیاری از مشاغل وجود دارند که مردم فکر می کنند که این شغل بسیار راحت و با لذت بوده و بدون هیچ زحمتی کسب درآمد می کنند. از جمله این مشاغل میتوان به شغل گل فروشی اشاره کرد و جالب اینجاست که نحوه مراقبت از سلامتی و در این شغل بسیار مهم می باشد.

شغل گل فروشی یکی از مشاغلی است که باید با علاقه وارد آن شوید زیرا برخلاف ظاهر زیبا و لطیف دارای سختی های خاص خود می باشد که در صورتی که به این شغل علاقه مند نباشید نخواهید توانست سختی های مربوط به این شغل را تحمل کنید. البته همه شغل ها کم و بیش دارای این سختی ها می باشند.

مدرسه گل آرایی فلوآرت حرفه ای ترین و به روز ترین دوره های گل آرایی را  برگزاری می نماید. برای شرکت در دوره‌های آموزش گل آرایی  می‌توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

بررسی شغل گل فروشی

این شغل یکی از شغل هایی است که حتما بایستی در آن برنامه ریزی و زمانبندی دقیق در خرید و مقدار خرید و زمان خرید داشته باشید.

یعنی اینکه شما بایستی بدانید در چه زمانی چه مقدار گل و از چه نوع خریداری کنید زیرا شما با موجود زنده سروکار دارید و در صورت عدم رعایت موارد گفته شده ممکن است متضرر شوید. ولی در صورت یادگیری اصول این شغل، شغلی است که بازگشت سرمایه سریع و خوبی خواهد داشت

مزایای شغل گل فروشی

  1. اولین مورد این است که برای شروع این شغل نیاز به مدرک و تحصیلات خاصی نیست و افراد علاقه مند می توانند به راحتی در صورت داشتن علاقه و آموزش دوره های گل آرایی اقدام به شروع این شغل کنند.
  2. مورد بعدی که یکی از امتیازات این شغل محسوب می شود این است که فروش شما به صورت نقدی می باشد در صورتی که خرید شما معمولا به صورت چکی و مدت دار بوده و شما می توانید در این فاصله از پول خود هم استفاده کرده و افزایش سرمایه دهید.
  3. بازار این شغل نیز در کشور ما مناسب بوده و با توجه به آداب و رسوم کشور ما و خرید گل در مراسمات مختلف می توان دورنمای در آمد خوبی را محتمل دانست.
  4. تعداد روزهایی که در این شغل با رکود مواجه می شوید کم و معدود می باشد.

معایب شغل گل فروشی

  1. مهمترین مورد بحث مواد اولیه یعنی گل و گیاهی است که شما با آن سروکار دارید است. زیرا این موجودات بسیار حساس بوده و در صورت عدم رعایت یک سری اصول ممکن است شما نزدیک به 40 الی 50 درصد پرت و دور ریز داشته باشید.
  2. این شغل تعطیلی بردار نیست. زیرا شاید شما بیشترین فروش خود را زمانی داشته باشید که تمام مشاغل تعطیل می باشند.
  3. برای این کار شما باید همیشه خوش رفتار و آراسته باشید. البته این مورد کم و بیش برای تمام مشاغلی که با مردم سروکار دارند مستتر می باشد.

چگونه از سلامت خود در شغل گل فروشی مراقبت کنیم ؟

بهداشت حرفه ای یا بهداشت شغلی یکی از مواردی است که برای تمام شغل ها تعریف شده و بهتر است متصدیان هر شغل آن را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند. در این بخش به واردی که در شغل گل فروشی بایستی رعایت شود اشاره خواهیم کرد:

  1. در این شغل و تمام مشاغل دیگر بایستی بیشتر خوش رفتاری داشته باشیم. این مورد هم باعث می شود خودتان حس و حال بهتری داشته باشید هم مشتریانتان، و هم افرادی که برای شما کار می کنند.
  2. سر و تیپ افراد به ویژه برای مشاغلی که با مردم سروکار دارند بسیار مهم است. و در این شغل هم مردم دوست دارند گل را از کسی بخرند که آراسته باشد.
  1. در این شغل باید بسیار مراقب سلامتی پاهایتان باشید: بایستی کفشی را انتخاب کنید که راحت باشد پایتان عرق نکند، شیب دار نباشد زیرا شما به احتمال زیاد مدت زمان زیادی را سرپا خواهید بود.
  2. از دهیدراته شدن بدن خود جلوگیری کنید: در این شغل بهتر است که بدون اینکه تشنه باشید آب بنوشید، و همانطور که به رطوبت و تشنگی گلها و گیاهان اهمیت می دهید به خود در این خصوص هم اهمیت بدهید.
  3. حتما تایمی را برای استراحت در نظر بگیرید: زیرا در غیر این صورت ممکن است انرژی شما تحلیل رفته و باعث بداخلاقی و عدم تمرکز شما شود.
  4. برای هر 3 وعده غذایی حتما زمان لازم را صرف کنید: حتما برای غذا خوردن در آرامش و بدون عجله تایم بگذارید زیرا در صورت عدم رعایت ممکن است باعث ایجاد موارد مذکور شود.

 در انتها:

تمامی شغل ها از جمله شغل گل فروشی سختی های خاص خود را دارند ولی این شغل جز مشاغلی است که باید با محصولاتی که می فروشید حس عاطفی ایجاد کرده و از انجام این شغل لذت ببرید. و مهمترین مورد در موفقیت در این شغل زمانبندی خرید، نوع اجناس خریداری شده، و مقدار خرید می باشد.

یکی از مجموعه های موفق در زمینه گل آرایی مدرسه گل آرایی فلوآرت می باشد. مدرسه گل آرایی فلورآت با داشتن مربی های حرفه ای و برگزاری دوره های گل آرایی با توجه به متد های روز دنیا حرف اول را در کشور میزند. جهت خرید گل آنلاین و سفارشات خود با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست