راه-های-افزایش-عمر-گل

چگونه عمر گل های شاخه بریده را افزایش دهیم؟

افزایش عمر گلهای شاخه بریده

همه ی ما وقتی از کسی به عنوان هدیه دریافت می کنیم یا گل مورد علاقه خودمون رو میخریم دوست داریم بیشترین ماندگاری رو داشته باشد تا بتونیم مدت بیشتری ازلذتش بهره مند شویم.

آموزشگاه گل آرایی فلوآرت در اینجا قصد دارد به بررسی عواملی که باعث افزایش طول عمر گل شما میشود بپردازد و باهم به بهترین راه ممکن دست پبدا کنیم. با ما همراه باشید:

گلدان: شما قبل ازهرکاری باید یک گلدان مناسب و تمیز در دسترس داشته باشید،قبل از اضافه کردن آب به گلدان آن را به صورت کامل با آب گرم و صابون شستشو دهید تا باکتری هایی که باعث کاهش طول عمر گلمان میشوند کاملا از بین بروند.

 

آب درون گلدان: آبی که درون گلدانتان استفاده میشود به علت نیاز به املاح برای رشد و تغذیه بهتر است از آب شهری و یا آب معدنی باشد،در ضمن آب خنک باعث افزایش طول عمر گل شما می شود.

 

  

قراردادن گل در گلدان: قبل از قرار دادن گل ها در آب برگ های اضافه و تیغ های پایین ساقه را جدا کنید که درون آب گلدان قرار نگیرند زیرا باعث گندیدگی و ایجاد باکتری در آب میشوند،سپس قسمت انتهایی ساقه ها را به صورت مورب برش دهید(هنگام برش از چاقو یا قیچی باغبانی تیز استفاده کنید تا از له شدگی لوله های درون ساقه جلوگیری شود) که سطح مقطع ساقه بیشتر شود و بتواند جذب آب و مواد املاحی بیشتری رو دارا باشد.

 

سپس بلافاصله پس از برش ساقه ها گل ها را درون آب قرار داده تا از انسداد لوله های ساقه توسط هوا جلوگیری شود.

 

 

استفاده از مواردی که میتواند عمر گل شما را افزایش دهد:

آسپرین: مهم ترین عامل طول عمر کم گلها باکتری های موجود در آب آنهاست ، آسپرین باعث اسیدی شدن آب می شود و از رشد باکتری ها جلوگیری میکند.

الکل سفید: اضافه کردن کمی الکل نیز باعث از بین رفتن باکتری های درون اب شده و از تولید گاز اتیلنی که توسط ساقه گل تولید میشود جلوگیری میکند.

نوشابه سون آپ: اضافه کردن کمی نوشابه سون آپ نیز به علت اسیدی بودن تاثیری همانند آسپرین دارد با این تفاوت که به علت وجود شکر در ترکیبات نوشابه،گل ها نیز از شکر موجود در آن تغذیه میکنند.

قند: انداختن چند حبه قند در گلدان باعث افزایش مواد مغذی آب شده و طول عمر و شدابی  گل شما را افزایش میدهد.

ترکیب سرکه سیب و شکر: سرکه سیب خواصیت آنتی باکتریال دارد که باعث شادابی و تازگی بیشتر گل میشود،در کنار سرکه سیب شکر نیز به تغذیه گل کمک میکند.

در ازای هر 3 الی 4 لیترآب درون گلدان شما میتوانید 2 قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری شکر اضافه کنید،طبق بررسی ها استفاده از ترکیب سرکه سیب و شکر از روش های دیگر موثرتر واقع شده.

یخچال: اگر به این موضوع دقت کرده باشید فروشگاه های گل و گیاه معمولا دمای پایینی دارند،دمای پایین باعث افزایش طول عمر گل وتازگی آن میشود،پیشنهاد آخر ما برای شما اینست که اگر امکانش برای شما فراهم است شب ها گل ها را در یک مکان خنک نگهداری کنید تا شاهد افزایش طول عمر و شادابی بیشترشون باشید

به این منظور شب ها میتوانید آن ها را تا صبح در یخچال  قرار داده ویا در بالکن و حیات در معرض هوای آزاد و خنک نگهداریشون کنید.

 

 

چند نکته:

*** برای افزایش عمر گل از قرار دادن تعداد زیادی شاخ گل در گلدان خود داری کنید زیرا این کار باعث افزایش سرعت رشد باکتری ها می شود.

*** برای افزایش عمر گل قرار دادن گل های شاخه بریده در معرض نور مستقیم خورشید باعث تسریع روند پلاسیدگی گل می شود.

*** برای افزایش عمر گل گل هایی که شما خریداری می کنید امکان دارد بخاطر چند ساعت دوری از آب به آب بیشتری احتیاج داشته باشند به همین دلیل بعد از قرار دادنشان درگلدان  روز بعد نیز سطح آب آن  را چک کرده و در صورت کم شدن سطح آب ،به آن آب اضافه کنید.

*** برای افزایش عمر گل هرچند روز یکبار به طور مرتب آب گلدان خود را تعویض کرده و چند سانتی متر از انتهای ساقه ها را به صورت مورب برش دهید تا ساقه بتواند دوباره به خوبی آب را جذب خود کند.

 

تقریباً همه گل ها، علاوه بر جذب آب از طریق ساقه ها از طریق گلبرگ ها هم نیاز به جذب آب و رطوبت دارند پس سعی کنید از اسپری کردن آب به گلبرگ نیز دریغ نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشته‌های پیشین
آشنایی با ابزار گل آرایی
نوشته‌ی بعدی
آموزش مراقبت و نگهداری از انواع گل رز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست