نگهداری-گل-در-گلدان

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم

زمانی که شاخه گلی خریداری می کنیم یا از کسی دسته گلی هدیه می گیرم، دوست داریم طولانی مدت از آن نگهداری کنیم، ما در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه ماندگاری گل ها آشنا کنیم. برای همین بهتر روش برای افزایش چگونه ماندگاری گل ها و جلوگیری از پژمرده شدن گل ها باید آب گلدان بدون آلودگی و باکتری باشد، همچنین آب گلدان باید دارای مواد مغذی وکمی اسیدی باشد. این روش ها برای شاداب ماندن گل طبیعی بسیار کاربردی می باشد.

مدرسه فلوآرت یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه گل آرایی و آموزش انواع دوره های گل آرایی می باشد. جهت خرید انواع دسته گل های زیبا نیز می توانید به گل فروشی جردن مراجعه بفرمایید.

بهترین راه برای افزایش ماندگاری گل

شما می توانید برای ماندگاری گل طبیعی از مخلوط شکر و سفید کننده استفاده کنید به این شیوه که حدود یک لیتر آب گرم را به همراه 2  قاشق غذا خوری شکر و ۱٫۵ قاشق چای خوری وایتکس را به خوبی مخلوط کنید تا حدی که شکر ها کاملا حل شوند، محلول را درون گلدان مورد نظر ریخته و شاخه های گل را درون آن قرار دهید توجه داشته باشید، ساقه های گل را حتما اریب برش دهید. شکر باعث رساندن مواد مغذی و وایتکس برای ضدعفونی کردن آب گلدان نیاز است.

 

روش دیگر برای افزایش ماندگاری گل طبیعی با شکر و آبلیمو می باشد در این شیوه نیز حدود یک لیتر آب گرم را به همراه دو قاشق غذا خوری شکر و دو قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط کنید تا شکر به خوبی در محلول حل شود و ساقه ها را اریب برش دهید محلول را درون گلدان بریزید و شاخه هارا نیز درون گلدان قرار دهید. آبلیمو سبب اسیدی شدن آب و شکر برای رساندن مواد  مغذی به گل استفاده می شود.

روش دیگر به کمک سرکه و شکر می باشد، یک لیتر آب گرم را به همراه دو قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری سرکه مخلئط کنید با این روش می توانید گل ها را تا ۲ هفته تازه و شاداب نگه دارید. در ضمن توجه داشته باشید که هر ۳ روز یکبار آب گلدان را عوض کنید.

 

مس باعث از بین بردن باکتری ها می شود در نتیجه می توانید گل های خود را در گلدان های مسی نگهداری کنید در ضمن می توانید یک قطعه مسی نیز درون آب گلدان قرار دهید به این طریق می توانید از گل های خود به مدت یک هفته مراقبت کنید.

 

روش دیگر استفاده از قرص آسپرین است. شما می توانید یک عدد از این قرص را درون آب حل کنید، آسپیرین سبب اسیدی شدن آّب می شود، در نتیجه سرعت انتقال آب از ساقه به گل را افزایش می دهد و مانع از پلاسیده شدن گل ها می شود.

 

شما می توانید به آب درون گلدان یک بسته کود گل اظافه کنید با این روش می توانید گل ها را تازه نگه دارید.

حتی می توانید قبل از خواب دسته گل ها را درون یخچال قرار دهید به مدت 8 ساعت دمای پایین یخچال برای سالم ماندن گل ها مناسب است.

یک چهارم فنجان جوش شیرین را درون آب حل کنید این کار باعث می شود نه تنها گل ها سالم تر بمانند بلکه گل ها بهتری می دهند.

 

نحوه برش زدن ساقه گل به صورت اریب

 زمانی که گل ها را از شاخه جدا می کنیم، ساقه گل در معرض هوا قرار می گیرد، این هوا در ته ساقه گل ها که دارای دیواری از مولکول است قرار می گیرد در نتیجه آب به خوبی وارد ساقه نمی شود به همین دلیل بهتر است ساقه گل ها را با زاویه 45 درجه اریب برش دهید تا آب و مواد مغذی به راحی وارد ساقه شوند و گل تازه تر بماند. اگر می خواهید این دیواره مجدد تشکیل نشود بهتر است برش ساقه را زیر آب انجام دهید.

گل هایی که درون گلدان نگهداری می شوند نباید فشرده باشند، بهتر است در اطراف ساقه هایشان هوای بیشتر وجود داشته باشد در نتیجه بهتر است ساقه هارا اریب کوتاه کنید. برش زاویه دار ایجاد شده در ته شاخه گل سبب می شود سطح بیشتر  برای انتقال آب به گل تشکیل شود.

 

نحوه هرس گل ها

برگ های روی ساقه سبب بوجود آمدن باکتری می شود و مانع از آن می شوند که آب از ساقه به گل ها برسد به همین دلیل بهتر است برگ ها را از روی ساقه جدا کنید با این شیوه ظاهر گل های شما زیباتر می شود. البته این شیوه برای تمام گل ها صدق نمی کند.گلبرگ های خشک یا پژمرده و برگ، گل ها را روزانه برای جلوگیری از فاسد شدن به وسیله باکتری از روی ساقه جدا کنید.

 

روش مناسب آب دهی به گل ها

 زمانی که محلول یا کود مناسب را تهیه کردید همراه آب ولرم درون گلدان ریخته و گل ها را درون گلدان قرار دهید، آب گلدان را باید هر دو تا سه روز یک بار عوض کنید. تا گل ها تازه تر و شاداب تر بماند.

 

نحوه نگهداری گل ها در مقابل نور خورشید

توجه داشته باشید که گل ها در دمای خنک دوام بیشتری دارند پس آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیاد نزدیک به پنجره نباشند. نکته قابل توجه این است که باد سر یا گرم باعث می شود گل ها سریع تر پژمرده شوند در ضمن گل ها را نزدیک میوه ها قرار ندهد. زیرا میوه های رسیده از خود گاز اتیلن آزاد می کنند که سبب پژمرده شده گل های شما می شود.

 

ماندگاری گل رز شاخه بریده

برای ماندگاری گل رز بهتر است ساقه آن را درون آب با زاویه 45 درجه اریب برش دهید. براش برش زدن حتما از قیچی یا چاقو خیلی تیز استفاده کنید تا ساقه هنگام برق له نشود. آن بخش از ساقه رز که داخا آب قرار دارد نباید برگ داشته باشد زیرا برگ ها درون آب پوسیده می شوند و سبب جمع شدن باکتری ها می شوند. توجه داشته باشید گل های رز را درون گلدان به نحوی  قرار دهید که از کف گلدان باه ندازه چند سانتی متر بالاتر قرار گیرند. هر ۲-۳ روز یکبار آب داخل گلدان را تعویض کنید.

 

ماندگاری گل مریم

ساقه های گل را اریب با زاویه 45درجه کوتاه کنید. آب گلدان را هر دوسه روز یک بار عوض کنید و در محیط خنک نگهداری کنید، بهتر است از مواد مغذی و مواد ضد باکتری برای ماندگاری بیشتر گل استفاده کنید.

مدرسه گل آرایی فلوآرت با چندین سال سابقه کار در زمینه گل آرایی، گل آرایی دسته گل عروس، گل آرایی ماشین عروس و گل آرایی مجالس بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید و به طور رایگان از مشاوره های ما استفاده کنید. همچنین می توانید از کلاس های آموزش گل آرایی ما نیز شرکت کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست