گل-آرایی-ایرانی

نکاتی در رابطه با گل آرایی میز ناهار خوری با گل طبیعی

گل آرایی یکی از هنرهای بسیار زیبا و کاربردی است که مراسم، تالارها ، مجالس را مجلل کرده و طراوت و شادابی به شرکت کنندگان می بخشد. گل آرایی میز ناهار خوری با استفاده از گل های طبیعی انجام می پذیرد. برای اموزش این هنر زیبا و ارزنده می توانید به مدرسه گل ارایی فلو ارت مراجعه کنید.

گل آرایی میز ناهارخوری با گل طبیعی، نوعی هنر است که با استفاده از گل و گیاهان ، ترکیبات جدید و عناصر دلنشین و زیبا خلق خواهد شد.گل ارایی ترکیب هنر و طراحی است و عناصر موجود در طراحی اعم از فضا، رنگ بندی، هارمونی،تعادل، تناسب و موارد دیگر نیز در گل آرایی میز ناهار خوری مورد استفاده قرار می گیرد.

گل آرایی دارای سبک های مختلفی است. از اسیای شرقی مانند ژاپن گرفته تا اروپایی و غربی! گل آرایی میز ناهار خوری با گل های طبیعی شادابی و سرزندگی خاصی به میز شما می دهد. شما عزیزان می توانید خرید گل آنلاین و هم حضوری نیز انجام دهید.

گل آرایی میز ناهارخوری با گل طبیعی

یکی از رسوم ایرانی ها از دیرباز تا کنون، دادن گل به عنوان هدیه بوده است. علاوه بر این در اکثر مراسم شادی و یا ترحیم نیز از گل به عنوان نمادی از زیبایی و آرامش، استفاده می شود. بدین ترتیب به اهمیت گل وگل آرایی در بین ایرانیان می توان پی برد.

از هنر گل ارایی با گل طبیعی می شود در موارد مختلف استفاده کرد. مثلا گل آرایی میز ناهار خوری، گل آرایی برای سفره عقد ، استفاده از گل در جعبه های کادو برای هدیه، استفاده در گلدان های شیشه ایی وسط میز اتاق پذیرایی و یا میز ناهار خوری، گل آرایی در گوشه و کنار اتاق  مجالس…

ابزار و تجهیزات اصلی در آموزش و ساخت گل آرایی میز ناهار خوری:

  •   انواع چسب ها( آکواریوم، چسب نواری یا چسب چوب)
  •  قیچی( باغبانی و تیغ بر) و کاتر و انبردست، سیم چین
  •  سیم در اندازه های مختلف
  •   فوم سفید و فوم سبز
  •  انواع  نوارها و روبان برای تزیین
  •  سیم توری یا همان سیم مرغی

ظروف مورد استفاده در گل آرایی میز ناهار خوری 

جهت گل آرایی میز ناهار خوری می توان از ظروف مختلفی برای زیبایی بیشتر استفاده کرد ظروفی نظیر، ظروف سفالی، ظروف چینی و سرامیک، ظروف شیشه ایی و بی فرم همچنین برای تزیینات کار نیز می توان از مواد طبیعی مانند تکه ها و یا کنده های چوبی، خزه ها استفاده کرد. همچنین استفاده از  ظروف قدیمی مثلا مسی، و سبدهایی که در گل فروشی ها وجود دارند نیز می توانید به کار ببرید.

                                

نکاتی که در گل آرایی میز ناهار خوری باید مورد توجه قرار دهید:

اگر از ظروفی که  آب آنها را خراب می کنند ، و یا چوب و سبدهای چوبی می خواهید استفاده کنید، یا روی سطح را با مواد پوشاننده عایق کنید و یا فوم را اول در اب قرار دهید بعد از مدتی در جای اصلی جای گذاری کنید.

  •  اگر از گل طبیعی برای گل آرایی میز ناهار خوری می خواهید استفاده کنید، گل ها را خیلی سریع وارد آب کنید تا گل ها عمر بیشتری بکنند.
  •  برای باز شدن غنچه هایی مانند غنچه گل رز، بهتر است یکی دو روز قبل از مصرف، آنها را داخل آب گرم قرار دهید.
  •  ساقه های اضافه را که از آب بیرون می ماند را جدا، و مرتب کنید.
  • گل های درشت تر و سنگین تر را برای قسمت اصلی در نظر بگیرید و اطراف و فضای خالی بین ساقه ها را با غنچه ها وگل های کوچکتر، پر کنید.
  •   ارتفاع دسته گل آماده شده باید یک و نیم برابر ارتفاع گلدان باشد.
  •   از برگ های پهن برای دور گل های اصلی و از برگهای  که همیشه میتوانند سبز بمانند برای دور لبه گلدان استفاده کنید.
  • گل ها را در دمای بالا نگهداری نکنید.جای خنک و خشک بهترین فضا برای عمر بیشتر گل است.
  • برای ثبات گلها در جای خودشان از فوم ها استفاده کنید. زیرا با آب پاشی روی فوم ها و خاصیت حفظ رطوبتی که فوم ها دارند، گل بیشتر ماندگاری خواهد شد.

آموزش گل آرایی ایرانی در گلدان شیشه ای برای میز غذاخوری:

برای گل آرایی ایرانی میز غذاخوری توسط گلدان شیشه ایی، می توانید از گلدان هایی با طرح های مختلف از جنس شیشه استفاده کنید. طرح هایی مانند گلدان های استوانه ایی و عمودی، گلدان گرد، گلدان ساعت شنی، گلدان های مستطیلی ، گلدان های لیوانی.

اما برای انتخاب گلدان شیشه ایی به منظور گل آرایی ایرانی، بهتر است ابعاد و اندازه دهانه گلدان، و سایز اصلی خود گلدان را مد نظر داشته باشید.

برای گل آرایی ایرانی به منظور استفاده بر روی میز غذاخوری، بهتر است از گل های طبیعی فصل استفاده شود که زیبایی بیشتر و چشم نوازی را دارد. برای آموزش گل آرایی ایرانی در گلدان شیشه ایی برای میز غذاخوری، می توانید از کلاس های آموزشگاه گل آرایی فلوآرت استفاده نمایید این مجموعه دارای بهترین مربیان جهت آموزش گل آرایی هساند که با علم روز دنیا تمام تکنیک های را به شما آموزش می دهند.

فرم دهی گل ها و برگ ها به منظور گل آرایی میز ناهار خوری با گل طبیعی:

گل ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند: خطی –گرد

  • گل های خطی مانند: گلایل، مریم، شب بو
  • گل های گرد مانند: رز، داوودی، میخک، کوکب

همچنین برگ ها هم از نظر فرم و ساختار به دو دسته تقسیم می شوند: برگ های خطی_توپر

  • برگ های خطی مانند: بید، سیکاس، بامبو ( این برگها و یا گلهای خطی بیشتر برای اسکلت بندی تاج گل ها استفاده می شوند.)
  • برگ های توپر مانند: ازگیل، شمشاد (این نوع برگها و گل های گرد برای پرکردن فضاهای داخلی و وسط دسته گل و تاج کاربرد دارند)

همانطور که در ابتدای متن گفته شد؛گل ارایی روش های مختلفی دارد از جمله شرقی، اروپایی و مدرن، کلاسیک و سنتی گل ارایی ایرانی مرسوم تقریبا مشابه گل ارایی های کلاسیک و سنتی است که معمولا در سبد گل ها و تاجها می بینیم.

انواع طرح های گل آرایی ایرانی براساس فرم :

گل آرایی کروی: که بیشترین کاربرد را بر روی میز غذاخوری ها و میز کنفرانس ها یا در مواقعی هم برای دسته گل عروس دارد و تقریبا به طور 360 درجه میتوان گل های به کار رفته را دید.

گل ارایی مثلثی: که کاربردشان برای گوشه ها و کنج اتاق هاست.

گل ارایی با شمع: که کاربرد بر روی میز غذاخوری و صرف شام و یا سفره های عقد دارند و بیشتر از گل های ظریف و نازک با رنگ روشن ملایم ساخته می شوند.

جهت آموزش گل آرایی در سبک های مختلف نظیر گل آرایی ایرانی در گلدان شیشه ایی برای میز غذاخوری، یکی از زیر مجموعه های آموزش گل ارایی است که برای دسترسی به این آموزش ها می توانید به موسسه گل آرایی فلوآرت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست