گل های موجود در بازار ایران

امروزه گل های زینتی مورد توجه همگان قرار گرفته است و شاهد گوناگونی گل ها در بازار آن هستیم میتوان گل را به عنوان در دسترس ترین و زیبا ترین هدیه ها شمرد. گل های زینتی برای دسته گل,ماشین عروس,تزیین مراسم های خاص و … مورد استفاده هستند. در ادامه این مطلب با انواع گل ها در بازار ایران آشنا میشویم. جهت خرید آنلاین گل و سفارشات خود با ما تماس بگیرید.

گل لیلیوم:
لیلیوم از خانواده لیلیاسه است گل لیلیوم گلی بسیار زیبا به رنگهای سفید صورتی و نارنجی که برای مراسم های خاص از آن استفاده میشود.

گل لیلیوم

گل آنتوریوم:
آنتوریوم در اواخر فصل بهار می روید و درکل دوام گل آنتوریوم زیاد است حدود دو تا سه ماهدوام دارد و در واقع یک گل تزیینی با رنگ های متداول قرمز, سفید و صورتی که برای نشان دادن مهمان نوازی و شادی, خیلی زیاد نیز استفاده میشود و در گل آرایی کارایی زیادی دارد. تکثیر این گل نیاز به رطوبت دارد .برگ ها و ساقه ی این گیاه سمی هستند و خوردن آنها میتواند باعث درد,سوزش دهان و یا حتی متورم شدن و تاول زدن آن بشود.

گل آنتوریوم

گل زنبق:
زنبق حدود سیصد نوع دارد و در نیمکره شمالی پراکنده است.دو نوع زنبق وجود دارد زیدوم دار و سوخ دار که اکثرشان زیدوم دار هستند که عمدتا در باغ ها مورد استفاده قرار میگیرند.

گل زنبق

گل داوودی:
این نوع گل یکی از گل های زینتی محبوب است که میتوان گفت در تمام دنیا و در رنگ های گوناگون وجود دارد داوودی یکی از مهمترین گل های شاخه بریده است که کاربرد زیادی دارد و میتوان به انواع داوودی رشته ای,عنکبوتی,تکمه ای, خوشه ای, منگوله ای اشاره کرد.

گل داوودی

گل مریم:
این گل بسیار معطر است و در اغلب شهر های ایران خریداران زیادی دارد گل مریم دارای برگ به تعداد بالا و نیزه ای شکل است و دارای خطوط زرد یا طلایی است که زیبا و برای تزیین بسیار مناسب است .

گل مریم

گل رز:
این گل که طرفداران زیادی دارد در بسیاری از مناطق ایران پرورش داده میشود. رز به عنوان ملکه گل ها نیز شهرت دارد.این گل برای عطر سازی,تهیه چای, مربا و بسیاری از مواد خوراکی دیگر مورد استفاده قرار میگیرد و حدود ١۵٠ گونه دارد برای رنگ آمیزی رز سفید ریشه آن را به چند قسمت تقسیم میکنند و ریشه های آن را در محلول رنگی میگذارند.

گل رز

گل نرگس:
در برخی نواحی ایران نظیر استان فارس, کردستان و بوشهر این گیاه به صورت خودرو وجود دارد.گل های نرگس رنگ هایی نظیر سفید,زرد و نارنجی دارد.برگ های این گیاه زیبا از ریشه به صورت شیار دار یا صاف می روید.

گل نرگس

گل ماگنولیا:
گل ستاره ای شکل و خوشبو است و در گرما ماندگاری خوبی دارد.

گل ماگنولیا

گل میخک:
از نظر تنوع گونه گیاهی بسیار غنی است.تنوع رنگ این گل بالاست که هر کدام معنای خاصی دارند برای نمونه رنگ قرمز آن به معنای تحسین و رنگ صورتی به معنای عشق مادر است.این گل نیاز فراوان به نور خورشید دارد و به آب زیادی نیاز ندارد.و از سه طریق کاشت بذر ,قلمه زدن و یا از طریق تقسیم میتوان این گیاه را تکثیر کرد.

گل میخک

گل تاج خروس:
گل تاج خروس از جمله گیاهان گلدار است و دارای ۶٠ گونه متفاوت میباشد. نوع تزیینی این گیاه یک گیاه یکساله است . این گل به دلیل تنوع رنگی که دارد در کارهای تزیینی بسیار مورد استفاده است . همچنین از این گل در تزیینات و گل آرایی با گل خشک هم میتوان استفاده کرد چرا که حتی پس از خشک شدن ظاهر اولیه خود را کامل حفظ میکند و میتوان تا مدتها آن را به همان صورت نگه داشت .این گیاه علاوه بر جنبه تزیینی فواید زیادی دارد خیلی از مردم دنیا ازآن به عنوان یک ماده غذایی مغذی استفاده میکنند . این گیاه سرشار از مواد معدنی مثل: کلسیم ,پتاسیم,آهن,مس,منزیم و فسفر است . خوردن این گیاه برای رشد مو و ناخن بسیار مفید بوده و میتواند باعث کاهش کلسترول شود و علاوه بر این , خواص درمانی بسیاری نیز دارد.

گل تاج خروس

گل گلایل :
گلایل از خانواده زنبق است . گل گلایل تنوع زیادی دارد چه از نظر ظاهر و چه از نظر رنگ.در تاج گلها خیلی کار برد دارد . اگر بخواهید گل گلایل را تکثیر کنید به وسیله پیازچه آن مناسب ترین راه است . پیازچه را جدا کرده و در محل مناسب بکارید.

گل گلایل

گل ادریسی:
گل ادریسی یا هورتانسیا در دسته گل عروس و ماشین عروس مورد استفاده قرار میگیرد و زیبایی خاصی دارد.

گل ادریسی

گل سوسن چلچراغ:
اولین گیاهی است که به عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است . گلی بسیار حساس است و در روستای داماش مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست هست .این گل زیبا خودرو است و سالی یک بار گل میدهد و شکل واژگون آن شبیه چلچراغ است به همین دلیل آن را سوسن چلچراغ نامگذاری کرده اند.این گل زیبا از خانواده لیلیوم است.

گل سوسن چلچراغ

گل آلسترومریا:
گلی است زیبا و با دوام که به سرما حساس است .از این گل به عنوان گل شاخه بریده میتوان در تزیین دسته گل و سبد گل استفاده کرد.این گل شیرابه ای دارد که اگر با پوست تماس داشته باشد احساس سوزش به همراه می آورد . این گل رنگهای مختلف و زیبایی دارد ,همین تنوع رنگی و شکل ظاهری زیبا آن را جزو محبوب ترین گلها در بین گل آراها و مردم عادی کرده است و می توان انواع آن را در گل فروشی ها دید. گتهای شاخه بریده السترومریا حدودا” ٢١ روز عمر می کند اگر در دمای مناسب قرار داشته باشد و هر روز انتهای ساقه ها بریده شود و آب گلدان نیز تعویض شود .

گل آلسترومریا

گل ژربرا:
گل ژربرا در مناطق گرمسیری طول عمر بیشتری دارد. این گل را در گلخانه پرورش می دهند و در فصل های بهار و زمستان از گلهای شاخه بریده استفاده می شود .ژربرا در رنگهای زرد ,قرمز,سفید,صورتی و نارنجی است.

گل ژربرا

گل لیسیانتوس:
این گل جزو گلهای بسیار محبوب زینتی شاخه بریده است . گلهای زنگوله ای آن در رنگهای سفید,آبی,بنفش,صورتی و ارغوانی به صورت تکی و یا چند تایی را روی یک شاخه می توان دید .غنچه های این گل شبیه رز هستند.

گل لیسیانتوس

گل همیشه بهار:
گلهای زرد یا نارنجی رنگ این گل صبح هنگام شکفته می شوند و با غروب آفتاب بسته می شوند .گل همیشه بهار یک گل زینتی است و جالب است بدانید ویتامین و مواد معدنی دارد.چای گل همیشه بهار بسیار خوش طعم است و کلسترول خون را پایین می اورد. گلبرگ های این گل را می توان در سالاد و غذا استفاده کرد. از گل همیشه بهار روغن کالاندولا تهیه می کنندکه پماد آن برای سوختگی ها درمان بسیار خوبی است.

گل همیشه بهار

گل آفتابگردان:
گلی زیبا که عمری یک ساله دارد و گل درشت آن را از بقیه گلها متمایز میکند.این گل زیبا در اکثر نقاط دنیا یافت می شود و روغن و تخم آفتابگردان برای پخت و پز مناسب است.

گل آفتابگردان

گل ارکیده:
گل ارکیده ظاهری ظریف و زیبا دارد و گلی انتیک و شیک محسوب می شود این گل زیبا جزو پرفروش ترین و گران ترین گلها است.

گل ارکیده

4.7/5 - (26 امتیاز)

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • رحیم آقائی پور
    23 دی, 1397 6:19 ق.ظ

    با سلام . برای بنده جالب و دیدنی و خواندنی بود ، لطفا از روش ثابتی برای معرفی استفاده بفرمایید مثلا اسم علمی گل ، خواستگاهش ، نوع تکثیرش ، موارد استفاده اش ، فصل حیاتش ، نوع پرورش و …. با تشکر

    پاسخ
  • عالی ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست