ابزار گل آرایی (1)

آشنایی با ابزار گل آرایی

صاحب سبک بودن بسیار مهم است. طراحان حرفه ای و متخصص راه و روش های مخصوص به خودشان را دارند و همین است که آنها را نسبت به دیگر همکارانشان متمایز می کند. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود کار شما خاص و منحصر به فرد شود و سپس با رعایت آن نکته کار خود را آغاز کنید باید به این نکته توجه داشته باشید بهتر است برای این کار  تمرکز داشته باشید و به جزئیات توجه کنید خلاق باشید و مهارت های خود را تکمیل کنید تا بتوانید آنچه را که در ذهن خود تجسم می کنید به واقعیت تبدیل کنید.تفاوت های بین انواع گل و گیاهان را بلد باشید و یاد بگیرید که چگونه با ابزار مورد نیازاستفاده کنید.

 

ظروفی که در کار گل آرایی استفاده می شود

*** وسایلی که از طبیعت گرفته می شود مانند بیس (مقطع) تنه‌ی درختان، ساقه های کوچک چوبی، قارچ ها، پوسته‌ی تنه درختان و خزه

*** ظروف مسی و برنجی یا سیلور،ظروف مسی در گل‌آرایی باغچه‌ای استفاده می‌شود

*** ظروف نافرم در گل آرایی فانتزی، گل‌آرایی خشک و روستایی

*** سبدها، که معمولاً دور آن‌ها را با پوشال می‌پوشانند.

*** ظروف سفالی در طرح های مختلف

*** ستون و گلدان‌های سنگی

*** ظروف چینی یا سرامیک

*** ظروف شیشه ای

*** ابزار و وسایل گل آرایی

*** کپسول های آب، برای نگهداری گل‌های ظریف مانند ارکیده و آنتریوم و لیلیوم

*** انواع فوم‌ها؛ فوم های سفید معمولاً در گل آرایی خشک و فوم های سبز برای گل‌آرایی طبیعی استفاده میشود

*** سیم توری، برای بستن فوم یا اسفنج. نام دیگر آن سیم مرغی است

*** کاتِر (Cutter) یا چاقوی اره ای، برای بریدن اسفنج یا فوم

*** قیچی تیغ بُر که معمولاً برای گل رز استفاده می شود

*** سیم چین برای جدا کردن گل‌ها از ساقه‌ی اصلی

*** انواع چسب (چسب چوب، آکواریوم و نواری)

*** انواع نوار‌ها، برای تزئین گل آرایی

*** سیم، با سایزهای مختلف

*** قیچی باغبانی

*** انبردست

 

برای اینکه کارتان زیبا تر و شکیل تر به نظر برسد بهتر است چند نکته را رعایت کنیم، مثلا ساقه‌های محکمی درون ساقه‌های نرم و توخالی گل‌هایی مانند شیپوری قرار دهیم تا کار گل‌آرایی با دوام‌تر باشد یا ساقه‌ی گل‌هایی مانند رُز را که ظریف هستند را از دو طرف سیم‌پیچی کنیم، توجه داشته باشید ظروفی که دهانه آن‌ها تنگ است فوم را در روی دهانه آن‌ها قرار می‌دهیم و با چسب آن را محکم کرده و چند شاخه گل را سیم پیچی و بر روی آن‌ قرار می دهیم و تزئین می کنیم.

 

در استفاده از ظروف سرامیک و دهانه باز بهتر است قسمت بالای آن‌ها را با نوار چسب یا چسب کاغذی تقسیم‌بندی کنید. در اینجا از توری استفاده نمی‌کنیم زیرا توری فلزی به ظرف سرامیک صدمه می‌زند. برای گل‌آرایی خشک لزومی به گذاشتن فوم در درون ظرف نیست ولی در گل آرایی طبیعی یک اسفنج خیس شده را در داخل ظرف می گذاریم؛ بهتر است که فوم را ابتدا درون یک ظرف دیگر بگذاریم بعد آن را در گلدان قرار دهیم و یا آنکه روی سنگ را با وارنیش بپوشانیم تا آب بر آن اثر نکند تا ستون و گلدان‌های سنگی بوسیله‌ی آب خراب می‌شوند. در رابطه با ستون ها و ظروف چوبی هم بهتر از مثل ظروف سنگی عمل کنید.

در استفاده از ظروف شیشه ای در کار گل آرایی بهتر است از پایه های سه شاخه یا پلاستیکی استفاده کنیم، لذا پایه را با چسب آکواریوم به درون ظرف می چسبانیم و فومی را که از قبل خیس شده به اندازه ظرف برش می دهیم (با کاتِر یا چاقو) و آن را روی سه پایه در درون ظرف ثابت می‌کنیم. سپس برای مشخص نبودن اسفنج، روی آن را با خزه یا سنگهای تزئینی می پوشانیم همچنین در گل آرایی، اسفنج را بوسیله سیم مرغی می بندیم و برای فرو نرفتن این سیم به درون فوم چند ساقه را چیده و در کنار اسفنج قرار می‌دهیم و سیم توری را کامل به دور اسفنج می‌بندیم و از پشت با سیم‌های کوتاه آن را محکم می‌کنیم. سپس اسفنج را روی یک سه پایه در درون ظرف می گذاریم و روی آن را خزه و پوشال می گذاریم.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشته‌های پیشین
انواع گل ارکیده
نوشته‌ی بعدی
چگونه عمر گل های شاخه بریده را افزایش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست