سمینار گل آرایی (32)

آموزش پیچیدن دسته گل طبیعی زیبا و ساده

امروزه گل آرایی طرفداران زیادی پیدا کرده است، کار کردن با گل طبیعی به انسان حس لذت و انرژی مثبت می دهد. گل آرایی انواع متخلفی دارد مثل گل آرایی در شیشه، گل آرایی در باکس و سبد، گل آرایی دسته گل، آموزش تزیین دسته گل طبیعی  ، آموزش گل آرایی مدرن، گل آرایی یک حرفه ای است که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد ولی نیاز به خلاقیت و تبهر و مهارت زیادی دارد تا بتوانید دسته گلی خاص و شیک خلق کنید. برای پیچیدن یک دسته گل طبیعی باید اطلاعات زیادی نظیر انتخاب گل مناسب، شرایط نگهداری گل، برگ آرایی و ترکیب رنگ گل ها داشت. یک انتخاب درست باعث می شود که در نهایت یک دست گل زیبا داشته باشید.

اگر به دنبال یک گل فروشی خاص و حرفه ای می گردید تا بتوانید با کمک مشاورین گل و گیاه، گیاه مناسب خود را تهیه نمایید ما به شما مجموعه گل فروشی فلوآرت یا گل فروشی جردن را به شما پیشنهاد می نماییم.

نکات کلی در انتخاب گل

گل های تازه و با طراوت انتخاب کنید، گل های پژمرده و آسیب دیده عمر خیلی کمی دارن و زیبایی دسته گل شما را کم می کنند. گل هایی انتخاب کنید که از نظر طیف رنگی در یک طیف رنگ باشند یا سعی کنید گل هایی را انتخاب کنید که رنگ آن ها مکمل هم باشند در ضمن از گل هایی که رنگ متضاد هم دارند نیز می توانید استفاده کنید برای انتخاب رنگ می توانید از دایره ی رنگ استفاده کنید. انتخاب رنگ در گل آرایی بسیار مهم است چون باعث می شود دسته گل طبیعی شما زیبا تر دیده شود.

 

وسایل مورد نیاز برای تزیین و پیچیدن دسته گل طبیعی

انواع نوار‌

✔ سیم چین

انبردست

قیچی باغبانی

✔ کاتِر (Cutter)

قیچی تیغ  بُر

سیم، با سایزهای مختلف

چسب چوب، آکواریوم و نواری

انواع فوم‌ها  فوم های سفید فوم های سبز

سیم توری، برای بستن فوم یا اسفنج. نام دیگر آن سیم مرغی است

کپسول های آب، برای نگهداری گل‌های ظریف مانند ارکیده و آنتریوم و لیلیوم

 

ظرف های مورد نیاز

اگر می خواهید مدل های متنوع و خاص داشته باسید می توانید برای پیچیدن دسته گل طبیعی از ظرف های مختلفی استفاده کنید که امروزه طفداران زیادی نیز دارد این ظروف شامل ظروف سفالی، ظروف چینی یا سرامیک ظروف شیشه ای،  ظروف مسی و برنجی یا سیلور،  ستون و گلدان‌های سنگی، سبدها.

 

چگونه وسایل مورد نیاز را تهیه کنید

یک لیست از وسایل مورد نیاز تهیه کنید، این وسایل با توجه به نوع گل آرایی که می کنید متفاوت است، بهتر است برای خرید گل و وسایل مورد نیاز اول صب به بازار گل فروشی بروید تا گل های تازه تری پیدا کنید. برای خرید وسیله ها عجله نکید سعی کنید از چند مغازه قیمت وسیله ها را پرسجو کنید تا وسیله ی مورد نظرتان را باقیمت مناسب تهیه کنید.

 

آموزش تزیین دسته گل طبیعی

مرحله اول انتخاب گل است، گل های با طروات و شاد انتخاب کنید گل هایی را انتخاب کنید که از نظر ترکیب رنگ بهم نزدیک باشند. برای درست کردن دسته گل طبیعی می توان از گل های متنوعی استفاده کرد این کار باعث زیبایی دسته گل طبیعی شما می شود اما توجه به انتخاب رنگ ها فراموش نشود. ترکیب رنک نقش مهمی در ایجاد یک دسته گل ایفا می کند.

در ادامه بهتر است ارتفاع ساقه گل ها را هم اندازه ی هم کنید. برای زیبا تر شدن کار باید از برگ های متنوع استفاده شود تا کار شما هم پر تر و هم زیبا تر بنظر برسد در استفاده از برگ ها زیاد روی نکنید که کار شما شلوغ بنظر آید. توصیه می شود یک شکاف در زیر ساقه گل ایجاد کنید با این روش گل ها دیر تر پژمرده می شوند. برای محکم نگهداشتن دسته گل بهتر است گل ها را محکم با نخ یا چسب ببیندید یا اگر می خواهید گل ها را داخل شیشه یا سبد تزیین کنید و دسته گل درست کنید  از اسفنج جنس خوب استفاده کنید تا هین کار اسفنجتان از بین نرود. قبل از انجام ای کا حتما اسفنج خود را  مدتی در داخل آب قرار دهید تا خیس شود.

 

تزیین دسته گل رز

ابتدا ارتفاع ساقه گل های رز را هم سطح کنید در ادامه تمام زر ها را کنار هم بچینید، برای اینکه ساقه ها به خوبی آب را بالا بکشند بهتر است انتهای ساقه ها را اریب برش زده با این روش گل رز مدت زمان بیشتری زنده می ماند. می توانید از کاغذ های رنگی برای این دسته گل استفاده کنید، انتخاب رنگ کاغذ بستگی به سلیقه ی شما دارد برای تزیین می توانید از برگ استفاده کنید هر نوع برگی که دوست دارید اما ما به شما برگ شمشاد یا کردلین توصیه می کنیم.

در این مرحله برگ ها را روی کاغذ قرار دهید و بعد از آن گل های رز را روی برگ ها قرار داده هر حالتی که خودتان دوست دارید به دست گل بدهید می توانید گل ها را بصورت اریب قرار دهید یا بصورت آبشاری قرار دهید در انتها دسته گل خود را جمع کنید. به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که رز ها را لب به لب کاغذ قرار دهید نه وسط آن. الان نوبت به گذاشتن ربان رسیده با یک ربان زیبا دسته گل خود را زیبا تر کنید.

برخی از نمونه دسته گل های طبیعی درست شده در آموزشگاه گل آرایی فلوآرت

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست