آموزش-گل-آرایی-مراسم-ختم

آموزش گل آرایی مراسم ختم

از دست دادن عزیزی برای هر کس بسیار دردناک است، و هیچ کلمه ای نمی تواند این درد را کم کند و یا تسکین این غم باشد، اما تنها چیزی که ممکن است کمی تسکین و آرامش دهنده باشد گل ها هستند. گل آرایی مراسم ختم به بازماندگان حس آرامش می دهد.گل آرایی مراسم ختم از جمله کارهایی است که در چند سال اخیر بسیار در مراسم‌های ترحیم دیده می‌شود.

هدیه دادن گل همیشه حس مثبتی داشته است از همین رو گل آرایی ختم نیز می‌تواند حس بهتری را در مراسم کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، ایجاد کند. امروز قصد داریم آموزش گل آرایی مراسم ترحیم را به شما آموزش دهیم.

گل آرایی مراسم ختم

تزیین محیط با گل یا به اصطلاح گل آرایی برای هر نوع مراسمی از جمله تولد، عروسی، نامزدی و … انجام می‌شود اما در چند سال اخیر گل آرایی مراسم ختم نیز در لیست مراسم‌هایی که به گل آرایی نیاز دارند، اضافه شده است.

گل آرایی برای مراسم ترحیم به شکل‌های مختلفی از جمله درست کردن تاج گل یا گل آرایی روی میز انجام می‌شود. آموزش تزیین گل آرایی مراسم ختم از دیگر آموزش‌هایی است که  به راحتی می‌توانید در مدرسه فلوآرت یاد بگیرید. این آموزش چندان سخت نیست و با تمرین و تکرار می‌توانید آن را یاد بگیرید.

آموزش گل آرایی مراسم ختم در مدرسه گل آرایی فلوآرت

گل آرایی مراسم ختم یکی دیگر از آموزش‌هایی است که در مدرسه گل آرایی آموزش داده می‌شود. مراسم ترحیم همانند دیگر گل آرایی‌ها به سلیقه و ذوق هنری نیاز دارد با این تفاوت که در این نوع مراسم‌ها با محدودیت استفاده از گل‌های رنگی رو به رو هستیم اما با آموزش تزیین گل آرایی مراسم فلوآرات می‌توانید به راحتی انواع گل‌های مناسب برای مراسم ترحیم از جمله تاج گل یا گل‌های روی میز را یاد بگیرید و پس از پایان دوره مدرک فنی حرفه‌ای خود در زمینه گل آرایی را از این مدرسه دریافت کنید.

چه گل‌هایی برای گل آرایی ختم مناسب هستند؟

همانطور که گفتیم گل‌هایی که برای گل آرایی مراسم ختم مورد استفاده می‌شوند، دارای محدودیت در رنگ هستند. معمولا از گل‌های طبیعی به رنگ سفید یا مشکی در گل آرایی برای مراسم ترحیم استفاده می‌شود.

این گل‌ها می‌توانند از نوع لیلیوم یا حتی گل رز سفید باشند. استفاده از پارچه‌های مشکی نیز در کنار گل برای تزیین میز و شمع نقش مهمی برای گل آرایی ختم دارند. برای آموزش تزیین گل آرایی مراسم ترحیم کافی است در دوره‌های آموزش فلوآرت ثبت نام کنید و بعد از گذراندن دوره‌های خود مدرک معتبر دریافت کنید.

انواع گل آرایی برای مراسم ختم

گل آرایی مراسم ختم انواع مختلفی دارد و به روش‌های زیادی می‌توان میز و محیط را تزیین کرد. برای مثال شما می‌توانید تاج گل‌هایی را در انواع اندازه برای مراسم‌ها آماده کنید یا حتی در تالارهای پذیرایی یا در خانه بر روی میز‌ها گل آرایی ختم را انجام دهید.

بهتر است برای تزیین میزها از گل رز سفید و برای تاج گل از لیلیوم و آنتوریوم استفاده کنید. آموزش گل آرایی مراسم ختم با گل طبیعی را می‌توانید به راحتی در موسسه گل آرایی فلوآرت آموزش ببینید.

مراحل تزیین گل آرایی مراسم ختم

برای گل آرایی مراسم ختم می‌توانید از تاج گل استفاده کنید. با آموزش تزیین گل آرایی مراسم ختم به صورت مرحله به مرحله همراه ما باشید.

مرحله اول:

در این مرحله از گل آرایی ختم برای تاج گل به یک پایه چوبی، اسفنج، سیم مفتولی، قیچی باغبانی، روبان توری مشکی، برگ‌های سوزنی و پهن و انواع گل آنتوریوم، رز و لیلیوم نیاز دارید. در هنگام دوره‌هایآموزشی گل آرایی برای مراسم ختم در آموزشگاه گل آرایی تمام این وسایل به شما داده می‌شود و نیازی به تهیه وسایل برای کلاس ندارید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم برای گل آرایی مراسم ترحیم از نوع تاج گل باید اسفنج را خیس کنید، و آن را با سیم مفتولی به پایه تاج گل ببندید. زمانی که شما اسفنج را خیس می‌کنید، مقداری آب در آن باقی می‌ماند و همین باعث می‌شود، گل‌های شما مدت زمان بیشتری نزدیک به ۲ الی ۳ روز تازه بمانند.

مرحله سوم

در این مرحله آموزش گل آرایی ترحیم با گل طبیعی را یاد می‌گیرید. این کار بیشتر به سلیقه هنری هر فردی مرتبط می‌شود اما بهتر است چیدن گل‌ها را از دور تا دور شروع کنید. می‌توانید گل آرایی ختم را نیز به صورت طبقاتی نیز انجام دهید تا گل‌ها نمایی بیشتر پیدا کنند. در ادامه گل‌های سوزنی و پهن را به اسفنج اضافه کنید.

مرحله آخر

در این مرحله می‌توانید یک روبان مشکی را به دور پایه نصب کنید.

گل آرایی برای مراسم ختم بر روی میز

گل آرایی مراسم ختم همانطور که گفتیم به شیوه‌های مختلف قابل اجرا است. یکی از این شیوه‌ها گل آرایی ختم بر روی میزهای پذیرایی است.

برای آموزش گل آرایی مراسم ختم می‌توانید در دوره‌هایی که آموزشگاه فلوآرت برگزار می‌کند شرکت کنید و در پایان دوره مدرک فنی حرفه‌ای خود را از آموزشگاه بگیرید. این مدل از گل آرایی برای مراسم ختم بسیار شکیل‌تر است و معمولا برای مهمانان انجام می‌شود. برای این نوع گل آرایی می‌توانید از گل‌های رز سفید به همراه روبان مشکی و شمع استفاده کنید.

گل‌آرایی مراسم ختم به صورت قاب گل

از دیگر روش‌ها برای گل آرایی مراسم ختم، درست کردن قاب گل است. از قاب گل می‌توانید برای عکس کسی که فوت شده است استفاده کنید. برای تزیین قاب معمولا از گل‌های رز سفید استفاده می‌شود.

چرا مدرسه گل آرایی فلوآرت؟

آموزشگاه گل آرایی فلوآرت به عنوان اولین مدرسه در زمینه آموزش گل آرایی است. این مجموعه با دعوت از اساتید معتبر و شناخته شده در این رشته توانسته دورهای مختلفی در زمینه گل آرایی مراسم ختم، گل آرایی مراسم عروسی و نامزدی و … برگزار کند.

تمامی دوره‌های این مجموعه زیر نظر بهترین اساتید برگزار می‌شود و بعد از پایان هر دوره مدرک معتبر از سمت فنی حرفه‌ای به دانش آموختگان تقدیم می‌شود.

مجموعه فلوآرت علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی مانند گل آرایی مراسم ختم خدماتی دیگر برای مراسم‌ها و مجالس‌های مختلف از جمله گل آرایی سالن‌های همایش، جلسات، سفره عقد، مراسم ترحیم و … است.

برای شرکت در دوره‌های آموزش گل آرایی برای مراسم ختم یا سایر دوره‌ها مانند دوره گل فروشی و … می‌توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید. اگر به دنبال یک گل فروشی آنلاین با خاص ترین گل آرایی می گردید فلوآرت بهترین گزینه می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست