گل-های-آپارتمانی

تصفیه هوای خانه با استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی

امروزه به دلیل کم بودن فضای و تبدیل شدن خانه های ویلایی به آپرتمان دیگر فضای زیادی برای داشتن باغچه های زیبا در منزل نیست، از همین رو مردم رو به نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی آورده اند. گیاهان آپارتمان زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها فضای خانه را زیبا تر کرد. برخی از این گیاهان باعث تصفیه هوای محیط می شوند. دراین مقاله می خواهیم در رابطه با تصفیه هوای خانه با استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی صحبت کنیم و گیاهان و گل هایی که این توانایی را دارند به شما عزیزان معرفی کنیم.

طی تحقیقاتی که ناسا در دهه هشتاد میلادی انجام داد، متوجه شد برخی از گل و گیاهانی که در فضای منزل از آن ها نگهداری میشد باعث تصفیه هوای اطراف خود شده اند.

گیاهانی که باعث تصفیه هوای خانه ما می شوند عبارتند از:

✔ آلوئه‌ورا

✔ گیاه عنکبوتی

✔ ژربرا جامزونی

✔ سانسِوِریا (گیاه ماری)

✔ پُتوس طلایی

✔ داوودی

✔ بنجامین فیکوس

✔ برگ‌قاشقی

✔ پُتوس قلبی

✔ نخل بامبو

✔ پاپیتال

✔ دراسینا درمنسیس

✔ آگلونما

سانسِوِریا (گیاه ماری)

یکی دیگر از گیاهان که در تصفیه هوای خانه نقش دارد سانسِوِریا (گیاه ماری) می باشد. فرمالدئید به عنوان یک ماده تمیز کننده که در محصولات بهداشتی نظیر: دستمال توالت، دستمال کاغذی، و محصولات بهداشت فردی استفاده می‌شود،این ماده در این گل وجود دارد. این گیاه را می توانید داخل دستشویی از آن استفاده کنید. در هوای مرطوب دستشویی رشد و آلودگی هوای آنجا را رفع می کند.

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی از آن دسته گیاهانی می باشد در هر شرایطی دوام می آورد این گیاه به دلیل داشتن برگ های که دارد دشمن منوکسید کربن و فرمالدئید می باشد. در صنعت چرم و لاستیک و چاپ جهت تصفیه‌ی زایلن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکثیر این گیاه بسیار ساده است. فقط یکی از برگ‌های آن را ببرید و در گلدان جدیدی بکارید. این گیاه نیاز به نور مستقیم ندارد، نور غیرمستقیم آفتاب برای رشد گیاه مناسب خواهد بود.

آلوئه‌ورا

یکی از گیاهانی که برای تصفیه هوای خانه از آن می توانید استفاده کنید آلوئه ورا می باشد این گیاه به شدت آفتاب دوست می باشد و محیط خانه را از تمیزکننده‌ها، مثل فرمالدئید و بنزِن پاک نگه می دارد. این گیاه را به راحتی می توانید در منزل پرورش دهید. ژلی که  داخل برگ‌های آلوئه‌ورا وجود دارد بسیار مفید و کاربردی می باشد. برای مشکلات پوستی و درمان زخم‌ها، درمان آفتاب‌سوختگی، خراش، و همچنین برای لینت مزاج استفاده می شود.

ژربرا جامزونی

ژربرا جامزونی نیاز به آفتاب فروان دارد و همچنین یک تصفیه کننده خوبی نیز به شمار می آید. این گیاه به خاک زه‌کشی‌شده نیاز دارد، روزی شش ساعت آن را در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

پُتوس طلایی

پُتوس طلایی یکی دیگر از گیاهان که در تصفیه هوای خانه نقش دارد. پُتوس طلایی رشد سریعی دارد و به صورت آبشاری طلایی ظاهر خود را به نمایش می دهد، از گل پتوس در گاراژ ها می توانید استفاده کنید زیرا این گل دود اگزوز ها را تصفیه می کند. این گیاه نیاز به نور غیرمستقیم آفتاب و آب کم نیاز دارد.

داوودی

گل‌های داودی باعث تصفیه بنزن موجود در مواد شوینده، پلاستیک، چسب، رنگ می شود. این گل عاشق نور تند خورشید پس بهتر است نزدیک پنجره‌باشد تا  و نور مستقیم خورشید به آن بتابد. گل های داوودی رنگ بندی متنوعی دارد.

بنجامین فیکوس

موادی مثل فرمالدئید، بنزن، و تری‌کلرواتیلن با حضور بنجامین تصفیه می شود، این گیاه نیاز به آب و نور کافی دارد . نور غیرمستقیم خورشید و دما یا میزان نور زیاد بالاوپایین شود به این گیاه آسیب میزند.

 

جهت مطالعه مقاله 14 گل زیبا برای مراسم عروسی  اینجا را کلیک نمایید

پُتوس قلبی

پُتوس قلبی گیاه مناسبی برای کسانی که بچه کوچک و یا حیوان خانگی دارند نیست چون سمی است. پتوس قلبی مناسب برای تصفیه‌ فرمالدئیدی که نئوپان‌ها متصاعد می‌کنند می باشد. این گیاه نیاز به بآفتاب غیرمستقیم و مراقبت خیلی کم برگ‌ها دارد.

 

جهت مطالعه مقاله 11 نکته در رابطه با گل آرایی اینجا را کلیک نمایید

برگ‌ قاشقی

این گیاه برای زنده ماندن به سایه و هفته ای یک بار آب نیاز دارد گیاه برگ قاشقی در صدر گیاهان تصفیه کننده قرار دارد.

 نخل بامبو

نخل بامبو بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و۱.۵ تا ۲ متر ارتفاع دارد. از جمله گیاهانی که  بنزن و تری‌کلورواتیلن را تصفیه می کنند نخل بامبو می باشد این گیاه در صدر گیاهان تصفیه کنند قرار می گیرد. در فضاهای داخلی و کم‌نور خوب رشد می کند. مبل هایی که در منزل از آن ها استفاده می کنند از خود فرمالدئید متصاعد می کنند که استفاده از این نخل کوچک در کنار مبل ها می تواند بسیار کاربردی باشد. به آب زیادی نیاز ندارد و رطوبت و نور غیرمستقیم خورشید را می‌پسندد. دمای مناسب این نخل بین ۱۸ تا ۲۶ درجه‌ی سانتی‌گراد می باشد.

پاپیتال

یکی دیگر از گیاهان که در تصفیه هوای خانه نقش دارد گیاه پاپیتال می باشد. این گیاه ذرات مدفوع پراکنده در هوا را کاهش و فرمالدئید موجود در بعضی محصولات شوینده را نیز تصفیه می کند. پاپیتال به خاک مرطوب و چهار ساعت نور مستقیم نیاز دارد. سازمان خدمات پارک ملی این گیاه را مهاجمی خطرناک توصیف کرده‌اند. البته این گیاه تا وقتی داخل گلدان و در خانه هست خطری برای دیگر گیاهان ندارد. پاپیتال در خاک مرطوب و با چهار ساعت نور مستقیم در هر روز به‌خوبی رشد می‌کند.

دراسینا درمنسیس

آلودگی‌های ناشی از لاک الکل و روغن جلا توسط دراسینا درمنسیس از بین می رود، این گیاه محیط داخل خانه، بدون نور مستقیم آفتاب رشد می‌کند. . دراسینا درمنسیس را با نوارهای سفید در لبه‌ی برگ‌های سبز شناخته می شود در صورتی که آب خانه بیشتر از حد فلورید داشته باشد نوک برگ‌ها قهوه‌ای شده یا رگه‌هایی از قهوه‌ای روی برگ‌ها پدیدار می شود. دراسینا اگر به ارتفاع ۳.۵متری‌اش برسد زیبایی‌ا چشم‌گیری پیدا می کند.

آگلونما

آگلونما گیاهی است که با نور کم هم گل می دهد این گیاهی استوایی نیازمند آب و هوای مرطوب می باشد در هوای خشک نوک برگ‌ها قهوه‌ای می‌شود آگلونما می‌تواند انواع آلوده‌کننده‌های هوا را تصفیه و نگهداری از آن بسیار راحت یکی از راحت ترین گیاهان خانگی به شمار می آید.

 

مجموعه فلوآرت یکی از بهترین مراکز جهت یادگیری دوره های گل آرایی می باشد، این مجموعه با برگزاری کلاس ها و دوره های گل آرایی به هنرجویانان عزیز جدیدترین متدهای گل آرایی روز دنیا را آموش می دهد. مدرسه فلوآرت دارای بهترین مربی ها و کادر گل آرایی می باشد شما عزیزان می توانید خرید گل آنلاین و هم حضوری نیز انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست