تـاثیر رنگ ها و معنای آن در گل آرایی

مقدمه:
یکی از اولین چیزهایی که در هنگام برنامه ریزی گل آرایی به ذهن می رسد رنگ است که یکی از عناصر اساسی در آرایش وفرم و شکل گل می باشد ، گلها می توانند پیام های زیادی ارسال کنند که روح انسان را صیقل می دهد . هر رنگی معنای خود را دارد اما تا به حال فکر کرده اید که هر رنگی در یک گل چه معنایی به همراه دارد؟ با انتخاب رنگ مناسب با نوع گل مخصوص می توانید احساسات خود را بیان نمایید. در اینجا به تأثیر رنگها و پیام آن از طریق گلها می پردازیم.

ترکیبات رنگهای مشابه برای تنظیمات گل تازه
برای گل ها می توان از ترکیبات غیر معمول و هیجان انگیز و از رنگهای سه گانه استفاده کرد. برای نتایج پر جنب وجوش و شدید رنگهای تکمیلی را دردسته ها و ترکیبات خود می توان ترکیب کرد برای مشاهده آنها به چرخه رنگها مراجعه گردد.
هنگامی که رنگها ی تکمیلی را کنار هم قرار می دهید تمایل دارند یکدیگررا کامل کنند و شدت یکدیگر را افزایش دهند. گزینه های گل خود را براساس سه رنگی که به طور مساوی از یکدیگر در چرخه رنگها است انتخاب کنید( زد، قرمز، آبی) (بنفش، سبز ، نارنجی) (زرد ، نارنجی، قرمز بنفش) این ترکیب رنگها، متداول برای ترکیبات گل تاره است.

گل های قرمز:
جای تعجب نیست که یک دسته گل رز قرمز نماد اشتیاق است ، قرمز یک نماد غیر قابل انکار عشق و عاشقانه است به ویژه که رنگ قرمز با رنگ قلب یکسان است.همچنین رنگ قرمزنشان دهندۀ تمایل، قدرت و شجاعت نیز می باشد.
برای عشق گل سرخ پیشنهاد می گردد.

گل های نارنجی:
یک هدیه رایج برای خانواده هایی که در شرایط حسی خوبی نیستند این رنگ شادی را برای کسی که با سختی روبروست به ارمغان می آورد و از آلام او می کاهد به طور کلی اضافه کردن رنگ نارنجی در محیط زیست گرمی و اشتیاق ایجاد می کند.
برای شادی و اشتیاق و گرمی نارنجی پیشنهاد می گردد.

گل های زرد:
یک دسته گل زرد را بعنوان یک بلیط به منطقه دوست اشتباه نگیرید ، رنگ زرد ممکن است برای یک عاشقانه کم باشد. گل های زرد یک هدیه عالی در محل کار برای یک همکار می باشد . از آنجایی که این رنگ نرم تر و ملایم تر از نارنجی و قرمز است می تواند تمایل به تجدید روابط شکسته نماید.
معنای آن دوستی ، سلامت و احترام می باشد .

گل های سبز:
پس از یک زمستان طولانی، اولین نگاه سبز نشانه ای از بهار است.گلهای سبز نشان دهنده زندگی جدید ، خوشبختی و تجدید حیات هستند و به طور معمول در گیاهان سبز یافت می شوند.مثلا یک چمن که به راحتی مواظب است با استفاده از ترکیبات سبز تعادل ، طراوت و هماهنگی را به ارمغان آورد.
معنای گل سبز هماهنگی ، سلامتی و جوان بودن است .

گل های آبی:
در حالی که گل قرمز می تواند احساسات عاشقانه ایجاد کند آبی می تواند یک آتش سوزی عاشقانه را حفظ کند. آبی نماد تعهد و صلح است گلهای آبی انتخاب افرادی است که مایل به برقراری ارتباط با اعتماد هستند. این رنگ می تواند نگرانی ها را آرام کند وهدیه ایی مناسب برای دوستان بیمار است. در یک احساس با تنش شدید، یک دسته گل آبی می تواند به عنوان آرامش دهنده عمل کند.
معنای گل آبی ، آرامش، افتخار و صمیمی بودن

گل های بنفش:
بنفش با رعایت نکات صریح با علائم ثروت و ظرافت همراه است. این رنگ نشان دهندۀ خلاقیت پر جنب و جوش است و می تواند یک تقویت کننده روحیه ای عالی برای افرادی باشد که نیاز به یک چالش دارند . گلهای بنفش یک جایگزین وهدیه ای محبوب برای دسته های قرمز هستند زیرا آنها یک انتقال مهم در زندگی را نشان می دهند مانند حرکت ، تعامل یا تغییر عمده درزندگی
معنای گل بنفش، افتخار ، موفقیت، پالایش

گل های صورتی:
گلهای صورتی یک جایگزین محبوب برای گل های قرمز یا زرد هستند زیرا آنها بین تعادل و عشق دوستانه و دوستی قرار می گیرند . گلهای پر شکوه ، ظریف و زنانه .
گلهای صورتی می توانند به راحتی با هرنوع زندگی هماهنگ شوند وشادی را به همراه داشته باشند این رنگ بیانگر گرما و ظرافت است و هدیه ای عالی برای دوستان و اقوام دورافتاده .
معنای گل صورتی : گرما ، ظرافت وشادی

گل های سفید:
گل سفید نشان دهنده خلوص ، بی گناهی ، تفکر و وفاداری است یک انتخاب محبوب برای دسته گل عروس و یا نمایش های تشریفاتی . گل های سفید می توانند به تنهایی به عنوان دسته های یک طرفه یا با رنگ گل های دیگر مانند قرمز، صورتی جفت و ترکیب شده و فضایی رمانتیک را ایجاد نماید . علاوه بر این ، ترکیب رنگ سفید با سایه های رنگارنگ گلهای دیگر اصالت و معنای آن را به اثبات می رساند و بالاترین سطوح رنگ را بیان می کند.
معنای گل سفید، خلوص و وفاداری

نتیجه:
با علم به دانستن تاثیر رنگ در گلها ومعانی آن ، از ویژگیهای آن انتخاب رنگ وهماهنگی آن با گل منتخب می باشد که انتقال دهنده احساس و پیام ، آورنده گل به شخص مخاطب است و همچنین استفاده از رنگ های خاص درگل آرایی مطابق با مراسمها, سمینارها , همایشها و جشنها می تواند فضایی زیبا و لذت بخش و حسی خوب را برای مهمانهای حاضر در سالن ایجاد نماید که برای همیشه در ذهن آنها ثبت گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست