خاص ترین و زیبا ترین گل گیتی گل کاملیا

مشخصات کامل
نام علمی این گیاه است. Camellia japonica
نامی است که به خانواده ی این گیاه اطلاق داده می شود.Theaceae
کاملیا درختچه‌ی همیشه‌ سبز یا درخت کوچکی است که ارتفاع آن تا ۲۰ متر می‌رسد و گونه های متنوعی دارد. برگ‌های گیاه ساده، ضخیم،

دندانه دار و اغلب براق هستند. گل ها اغلب بزرگ بوده و از ۱ تا ۱۲ سانتی متر قطر دارند. در گونه های طبیعی ، اغلب گل ها ۵ تا ۹ گلبرگ دارند.
رنگ گل‌ها از سفید تا صورتی و قرمز متغیر است. گل‌های زرد نیز در جنوب چین و ویتنام یافت می‌شوند. گونه‌های مختلف کاملیا اغلب با

خاک‌های اسیدی دارای گیاخاک زیاد سازگار هستند و در خاک‌های دارای کلسیم زیاد خوب رشد نمی‌کنند. بیشتر گونه‌های کاملیا به آب زیاد نیاز دارند و کم‌آبی را تحمل نخواهند کرد.

کاربرد برای انسان ها

بسیاری از مردم از تماشای گل این گیاه و عده دیگری از نوشیدن چایی که از این گیاه به دست می‌آید، لذت می‌برند، اما اکثراً فکر می‌کنند رشد

دادن این گیاه کار مشکلی است. در واقع رشد دادن این گیاه نسبتاً کار آسانی است ، تنها کافی است که بدانید کجا و چگونه گیاه‌تان می‌تواند دوام بیاورد.

کاملیا سیننسیس گونه‌ای از گل‌های کاملیا است که گیاه چای می‌باشد و به خاطر چای تهیه‌شده از برگ‌های آن در تجارت اهمیت زیادی دارد.

روغن چای ادویه‌ای شیرین و روغنی برای آشپزی است که با فشار دانه‌های گونه‌ای از کاملیا تهیه می‌شود. در بسیاری از مناطق روغن کاملیا برای نظافت و مراقبت از تیغه‌های ابزار برش مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کاشت گیاه جدید کاملیا
کاشت در بهار یا پاییز در بیشتر مناطق برای این گیاه مناسب است. کاملاً به گیاه کود دهید تا ریشه‌ها را خنک و خاک را مرطوب نگه دارد. آبیاری منظم در تمام سال برای گل کاملیا اهمیت دارد.
خاک برای پرورش کاملیا گل رزی، پنج تا شش و نیم است. PHمناسب‌ترین

نور و آبیاری گل کاملیا

در کل ، گل کاملیا در فضای نیمه سایه با داشتن سایه بانی در مقابل آفتاب ظهر بهتر رشد می‌کند. این موضوع برای گیاهان جوان اهمیت زیادی دارد، این گل‌ها در سایه‌ی درختان بلند و یا در بخش شمالی خانه بهتر رشد می‌کنند .

گیاهانی که بزرگ‌شده‌اند به آبیاری کمتری نیاز دارند. در زمان آبیاری دقت کنید تا خاک خوب زه کشی شود. در مقابل بادهای شدید از گیاه حفاظت کنید.

هوای مناسب

هوا ، به خصوص ، هنگامیکه جوانه ها درحال تشکیل هستند باید مرطوب باشد. برای این منظور ، هر روز باید آبپاشی کرد.

شرایط کاشت کاملیا

در بهار کود اسیدی آزالیا یا کاملیا به گیاه بدهید، زمانی که گل‌ها افتاده‌اند. اگر رشد گیاه کم است و یا شاخ و برگ‌ها پراکنده به نظر رسیده و

شروع به از دست دادن رنگ سبز پررنگ کردند بار دیگر در اواسط تابستان به آن‌ها کود دهید. کود را به میزان گفته‌شده روی بسته بریزید.

روش ازدیاد این گیاه
برای تکثیر این گیاه می توانید از ساقه های نیمه چوبی یکساله قلمه های انتهایی یا ساقه ای ، تهیه کنید و در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و در گلدان محتوی کمپوست مخصوص بذر قلمه بکارید . روی قلمه ها را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و خاک را مرطوب نگه دارید. بعد از ریشه دهی کامل، قلمه ها را به گلدان های بزرگتر حاوی کمپوست گلدانی منتقل کنید.

عوارض و درمان
شاخه ها در زمستان ، دراز و منحرف بوده و غنچه ها ظاهر نمی شوند : هوا خیلی گرم و خشک است ، گیاه را به محل خنک تری منتقل و با آب سبک ، غبار پاشی کنید .
گل ها کمرنگ و شفاف شده اند : صدمه مربوط به مواد براق کننده است ، گلها در هنگام استفاده از آن ها باید در امان باشند.
سطح خاک خشک و آب جذب نمی کند : ریشه ها متراکم هستند ، برای مدت زمان ۱۵ دقیقه گلدان ها را به تشت و یا سطل پر از آب منتقل کنید و آبیاری را تنظیم نمایید ، بهار آینده گلدان ها را عوض کنید.
برگ ها خشک می شوند : صدمه مربوط به اشعه ی مستقیم آفتاب است ، گیاه را به محل مناسب منتقل کنید.
برگ ها زرد شده و سقوط می کنند : آبیاری ، زیاد از اندازه انجام شده است ، در فاصله بین دو آبیاری، سطح خاک را خشک نگه داشته سپس آبیاری کنید ، هرگز اجازه ندهید آب اضافی در گلدان ها باقی بمانند.
غنچه ها بدون اینکه باز شوند، سقوط می کنند : گیاه را با کود آهن، طبق دستور تغذیه کنید ، از آب بدون املاح در غبارپاشی و آبیاری استفاده کنید ، آب باید فاقد املاح به خصوص کلسیم باشد.
برگ ها کوچک بوده و از غنچه و گل خبری نیست : گیاه از کمبود عناصر غذایی در خاک در رنج است ، با مواد غذایی مصنوعی طبق دستور ، گیاه را تغذیه کنید .
سطح زیرین برگ ها دارای تار عنکبوت است : کنه قرمز ریز ، عامل آن است. با پارچه و یا اسفنج مرطوب سطح زیرین برگ ها را تمیز نموده و یا هر دو هفته یکباربا سم کنه کش طبق دستور، گیاه را سمپاشی کنید تا علایم از بین بروند. ایجاد رطوبت در محیط گیاه باعث کاهش افت می شود.
برگ ها سبز کمرنگ هستند : از آب حاوی املاح برای غبارپاشی استفاده شده ، از آب سبک استفاده کنید. با کود آهن ، گیاه را تغذیه نمایید ، خاک گلدان ها باید عاری از مواد قلیایی باشد.
برگ ها گرد آلود هستند : نیاز به تمیز نمودن دارد ، از مواد براق کننده ی شیمیایی هر ماه فقط یکبار استفاده کنید، مواظب باشید گل ها از مواد براق کننده در امان باشند

تصاویری زیبا از بونسای کاملیا

گل کاملیا

گل کاملیا

4.3/5 - (3 امتیاز)

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام ؛ ضمن تشکر از مطالب‌ مفید شما
    لطفا در خصوص ترکیب درصد های ترکیب خاک کاملیا راهنمایی فرمایید – با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست