راهنمای خرید گل ارکیده

اگر بخواهیم یکی از بهترین و جذاب‌ترین گل‌های طبیعی را به شما عزیزان معرفی کنیم، بدون شک می‌توانیم نام گل ارکیده را به زبان بیاوریم. ارکیده واژه‌ای یونانی است. درواقع این گیاه برای اولین‌بار نیز در یونان و توسط یک گیاه‌شناس یونانی کشف شد. یونانی‌ها به‌قدری به این گل باور داشتند که معتقد بودند با گل ارکیده می‌توان جنسیت فرزند را نیز تعیین کرد.

 شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی فروشگاه فلوآرت، ضمن برخورداری از مشاوره کارشناسان ما و بهره مندی از مطالب راهنمای خرید گل ارکیده، از شرایط خرید گل آنلاین نیز مطلع شوید.

راهنمای خرید گل ارکیده طبیعی

هرآنچه که درباره خرید گل ارکیده باید بدانید را از ما بخواهید. مجموعه بزرگ فلوآرت، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز فروش گل ارکیده تهران، آماده ارائه هرگونه خدمات به مشتریان عزیز خود است.

گل ارکیده انواع و اقسام گوناگونی دارد که شما عزیزان می‌توانید هرکدام از آن‌ها را بنا بر نیاز و سلیقه خود، از مجموعه فلوآرت خریداری کنید. گل ارکیده بنفش، یکی از انواع گل‌های ارکیده است که نماد شخصیت و مقام بالا است. خرید گل ارکیده بنفش برای کسانی که عاشق احترام و تحسین هستند، توصیه می‌شود.

گل ارکیده فالانوپسیس، نیز از دیگر گل‌های جذاب ارکیده است که خرید آن به عاشقان گل‌های جذاب توصیه می‌شود. بهترین زمان خرید گل ارکیده نیز، زمانی است که این گیاه از آب‌وگل درآمده و برگ‌های سبز زنگ روشن دارد.

قیمت گل ارکیده بر اساس ویژگی‌های که هرکدام از آن‌ها دارند متغیر است. یعنی هرچقدر این گل‌ها تازه‌تر و خوش‌رنگ‌تر باشند، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر به دنبال راهنمای خرید گل ارکیده ارزان نیز هستید، حتماً به مجموعه بزرگ فلوآرت مراجعه کنید. این مجموعه بهترین راهنمایی را دراین‌خصوص به شما عزیزان ارائه می‌کند.

چگونه از گل ارکیده نگهداری کنیم؟

اگر به دنبال خرید گل ارکیده هستید، باید بدانید که نگهداری از این گل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. روش‌های متفاوتی برای نگهداری و محافظت از گل ارکیده طبیعی وجود دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم؛

  • آبیاری: گل ارکیده به‌طورکلی نیاز بسیار زیادی به آبیاری ندارد. شما می‌توانید برای حفظ و نگهداری این گل در فصل زمستان تنها هفته‌ای یک‌بار و در تابستان هفته‌ای دو بار آبیاری کنید. اندازه گلدان شما نیز عامل مهمی در این زمینه به شمار می‌رود. به‌طوری‌که اگر گلدان شما بزرگ باشد، آب نیز در مدت بیشتری در آن باقی می‌ماند.

 

  • نور: اگر دوست دارید گل ارکیده آبی و یا گل ارکیده بنفش شما درخشان و شکوفا شود، آن را در مقابل نور قرار دهید. اما توجه کنید که به‌هیچ‌عنوان گل ارکیده را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. بهتر است نور به‌صورت غیرمستقیم و از پشت یک پنجره به گل بتابد. زمانی که گل شما دارای برگ‌های سبز روشن باشد، یعنی از نور مناسبی برخوردار است و اگر رنگ آن سبز تیره شود، به معنای کمبود نور مناسب است. به‌طورکلی، در خرید انواع گل ارکیده نیز به این موضوع توجه کنید، استفاده از گل ارکیده سیاه به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. سعی کنید خرید گل ارکیده سفید و یا خرید گل ارکیده آبی را در اولویت قرار دهید.

 

  • مکان: یکی دیگر از عوامل شکوفایی گل ارکیده، مکان آن است. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم مکانی که گل ارکیده در آن قرار می‌گیرد نباید زیاد تاریک و بدون نور باشد. همچنین، در مقابل نور مستقیم آفتاب نیز نباشد. معمولاً بهترین مکانی که برای گل ارکیده توصیه می‌شود، پشت پنجره است. جایی که نور به‌صورت ملایم به آن برخورد می‌کند.

روش کاشت گل ارکیده طبیعی

اگر قصد استفاده از گل ارکیده را دارید اما از کاشت و نگهداری آن ترس دارید، باید به شما بگوییم خیالتان از این بابت راحت باشد. چراکه گل ارکیده را می‌توانید به‌راحتی در گلدان و یا باغچه بکارید و از آن لذت ببرید. همچنین این گل به این صورت است که به‌راحتی می‌توانید در منزل خود از آن نگهداری کنید. فقط سعی کنید گلدانی بزرگ برای آن انتخاب کنید. چراکه ریشه‌های گل ارکیده به فضای بزرگی برای شکوفایی نیاز دارند.

موارد مصرف گل ارکیده

یکی از مهم‌ترین و البته پرکاربردترین ویژگی‌های گل ارکیده، بوی خوش و دلچسب آن است. ارکیده به‌قدری خوش رایحه است که در بسیاری از صنایع بزرگ عطرسازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وانیل که در تمام قنادی‌ها یک عنصر بسیار مهم به شمار می‌رود، طعم و رایحه خود را از گل ارکیده گرفته است.

خرید گل ارکیده و استفاده از آن، خاصیت درمانی نیز دارد. به‌طوری‌که باید بدانید در زمان گذشته و در چین باستان، از این گیاه به‌عنوان دارویی مؤثر برای درمان سرفه‌های خشک و یا انواع بیماری‌های چشمی استفاده می‌شد.

شما می توانید برای سفارش گل ارکیده و مطلع شدن از قیمت انواع گل ارکیده با کارشناسان ما در مجموعه فلوآرت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست