راهنمای-خرید-گل-رز

راهنمای خرید گل رز

گل رز زیباترین هدیه برای رمانتیک ترین لحظات شماست که قابلیت تسخیر هر قلبی را دارد. این گل بیشترین محبوبیت را در جهان دارد و لقب ملکه ی گل‌ها را از آن خود کرده است.  گل رز گلی است که هرکسی از کودکی با نام، ظاهر جذاب و رنگارنگ و عطر دل‌انگیز آن آشنا شده و می توان آن را مانند ارتش تک نفره ای دانست که هیچ هدیه ای به اندازه ی آن نمی تواند احساس قلبی شما را به معشوق تان بیان کند. اما این هدیه ی فوق العاده تنها مختص پیشکش کردن به معشوق نیست شما می‌توانید از دسته گل‌های رنگارنگ رز برای خوشحال کردن همه ی عزیزانتان استفاده کنید و با خرید این هدیه خاص آن‌ها را سورپرایز کنید. ما در این مقاله به راهنمای خرید گل رز  گل فروشی جردن تهران میپردازیم.

معرفی گل رز

معرفی-گل-رز

گل رز یکی از گیاهانی می‌باشد که دردنیای امروزی از محبوب ترین درختچه های گلدار است. این گل بوته هایش پا کوتاه و پا بلند و رونده با ساقه های چوبی است و در بعضی گونه ها برگ‌هایش غیر دائمی و در بعضی دائمی ‌می‌باشد. این گل نزدیک به ۱۵۰ گونه دارد.

کشوراصلی رویش رز خودرو در نیمکرهٔ شمالی کرهٔ زمین است اما در بسیاری از بخش‌های ایران به خوبی می‌روید. به طور کلی رزها در سه گروهِ رزهای خودرو، رزهای باغی قدیمی و رزهای باغی جدید قرار می‌گیرند.

رز نزدیک به ۷۰ میلیون سال قدمت دارد و تاکنون بیش از 20000 رز نامگذاری شده‌است. هر ساله صدها نوع جدید نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

همچنین در چندین کشور مانند ایران، ایتالیا، رومانی، مراکش، لوکزامبورگ و بلغارستان و… به عنوان گل ملی انتخاب شده‌است.

از گل رز برای عطر، چای، مربا  و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود. اسانس گل رز گرانترین اسانس دنیا است و هر گرم آن معادل یک گرم طلااست. ما در ادامه به راهنمای خرید گل رز میپردازیم.

 

راهنمای خرید گل رز

بسیاری از مردم همیشه بین دو انتخاب گل رز طبیعی و گل رز مصنوعی دغدغه دارند پس در ادامه چند مورد از مزایا و معایب این دو نوع را ذکر می‌کنیم. برای دریافت راهنمای خرید گل رز طبیعی و راهنمای خرید گل رز مصنوعی لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید و طبق نیاز خود خرید کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند دغدغه نگهداری از گل طبیعی را نداشته باشند و گل مصنوعی را ترجیح می‌دهند. از مزایای گل مصنوعی می‌توان به مواردی همچون ماندگاری طولانی و نامحدود، در تمام فصول در دسترس بودن، منحصر به فرد بودن، مقرون به صرفه بودن، بسته بندی و حمل آسان و … اشاره داشت.

ولی قطعا تماشای زیبایی موجودی که زنده و سرشار طراوت است بر روح بیننده تاثیر بیشتری دارد و نگهداری از گیاهان تاثیر بسیاری بر آرامش روح انسان دارد پس گل رز طبیعی هم جایگاه ویژه ای دارد.

 

شراط نگهداری گل رز

این گیاه نیاز به نور مستقیم خورشید و آبیاری منظم دارد و می‌توانید با استفاده از کود مخصوص گیاهان گلدار یا کمپوست گیاه رو تغذیه کنید.

 

قیمت گل رز

قیمت-گل-رز

اطلاع از قیمت گل رز قبل از خرید آن برای هر کسی حائز اهمیت است. در واقع عوامل بسیاری مانند نوع گل رز، کیفیت آن، طول و ضخامت ساقه، رنگ گل، نژاد گل و… بر قیمت این گل تاثیرگذارند.

از عوامل مهم دیگری که بر این قیمت تاثیر میگذارد، کیفیت تولید گل است که می توانند در انواع درجه 2، درجه یک، ممتاز و سوپر ممتاز قیمت متفاوتی داشته باشند .

مثلا در فصول سرد سال به دلیل تامین هزینه های گلخانه ای برای صاحبان باغ‌های گل هزینه بیشتری برای هر شاخه گل رز تعیین می‌شود و یا در مناسبت هایی مانند روز ولنتاین، روز مادر، روز پدر و … قیمت گل رز افزایش می یابد.

حال که با راهنمای خرید گل رز آشنا شده اید به معرفی انواع گل رز و نماد آن ها میپردازیم.

 

گل رز نماد چیست؟

رز در فرهنگ‌های گوناگون نماد و مفهوم متفاوتی دارد. در هند، رز به ویشنو پیشکش شده‌است. در یونان رز را با الهه عشق آفرودیت و در روم باستان رز را با الهه ی عشق ونوس برابر می‌داشتند. د

ر اروپا قرون وسطی رز به نمادی از عشق شهوانی تبدیل شد. در فرهنگ ایرانی گل رز ارزش بسیاری داشته‌ است تا آنجا که در بسیاری از داستان‌ها و غزل‌های شاعران ایران وصف گل‌ به چشم می‌خورد.

 

راهنمای خرید انواع گل رز

راهنمای-خرید-انواع-گل-رز

گل رز انواع مختلفی دارد مانند گل رز آلبا، گل رز بوربن، گل رز سنتی‌ فلورا، گل رز چینی، گل رز داماسک، گل رز گالیکا، گل رز هیبریدی مشک، گل رز همیشگی یا جاودان، گل رز روگوزا، گل رز ماس یا رز خزه، گل رز نویز، گل رز پوتلند، گل رز چای، رز کوهنورد یا رونده، رز انگلیسی ( دیوید آستون )، رز فلوریبوندا، رز گرندیفلورا (رز گل درشت)، رز گرندکاور ( رز زمینی)، رز هیبریدی، رز مینیاتوری، رز پولیانتا، رز سرخ یا رمبلر یا قمارباز، رز بوته ای یا درختچه ای، رز کارولینا، رز ویرجیانا و رز پرسیکا.

همچنین هر رنگ از گل رز یک نماد خاص دارد که ما به چند موارد از نماد رنگ های گل رز اشاره کرده ایم و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود رنگ مورد علاقه ی خود را خریداری کنید.

  • رز قرمز:

روشن نشانه ی عشق است و علاقه و اشتیاق را نشان می‌دهد و رز قرمز تیره اندوه قلبی را بیان می‌کند.

  • رز سفید:

نماد خلوص نیت، معصومیت و پاکدامنی است و برای همدردی و تواضع هدیه داده می‌شود.

  • رز زرد:

نشانه ی شغف و شادی و نشاط است و شادی، گرما و دلپذیری را جلوه می‌دهد.

  • رز صورتی:

بر احساسات ملایم دلالت دارد و نشانه ی قدردانی، لطافت، نجابت و معصومیت است.

  • رز نارنجی:

انرژی و شور و اشتیاق را در انسان القا می‌کند و نشانه ی علاقه، غرور و مجذوبیت است.

  • رز بنفش:

گویای عشق در نگاه اول است و زیبایی و فریبندگی و شیفتگی و عشق آمیخته با احترام را می رساند.

  • رز آبی:

مفهوم طفره رفتن، دست نیافتنی و اسرارآمیز بودن را بیان می کند.

  • رز سبز:

نماد خرمی، حاصلخیزی، صلح و آرامش است و بیانگر آرزوی بهبودی و سلامتی است.

  • رز سیاه:

پایان احساسات و باور و نشانه ی وداع یک رابطه است.

  • رز رنگارنگ:

ترکیبی از تمامی احساسات است و یک دسته گل روستیک شیک و زیبا از رزهای رنگارنگ بر احساسات مختلف فرد دلالت دارد.

 

راهنمای سفارش گل رز

برای خرید و سفارش آنلاین انواع گل رز می توانید با آموزشگاه گل آرایی فلوآرت به شماره ی 02122615132 تماس بگیرید و یا به آدرس مراجعه نموده و ضمن مشاوره با کارشناسان و دریافت راهنمای خرید گل رز، می‌توانید گل های مورد نظر خود را سفارش داده و با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان آن ها را تحویل بگیرید.

 

سوالات پرتکرار در ارتباط با راهنمای خرید گل رز

۱ . قیمت گل رز چقدر است؟

عوامل بسیاری مانند نوع گل رز، کیفیت آن، طول و ضخامت ساقه، رنگ گل، نژاد گل و... بر قیمت این گل تاثیرگذارند.

۲ . گل رز نماد چیست؟

رز در فرهنگ‌های گوناگون نماد و مفهوم متفاوتی دارد و هر رنگ گل رز معنای منحصر به فرد خود را دارد.

۳ . شرایط نگهداری گل رز چگونه است؟

این گیاه نیاز به نور مستقیم خورشید و آبیاری منظم دارد و می‌توانید با استفاده از کود مخصوص گیاهان گلدار یا کمپوست گیاه رو تغذیه کنید.

4.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست