خرید-گل-ژربرا

راهنمای خرید گل ژربرا

گل ژربرا با گلبرگ های متراکم و خوش فرم همیشه مورد توجه دوستداران طبیعت است. این گل با طیف گسترده ای از رنگ های چشم نواز متمایز می شود، حتی گاهی اوقات یک گل با گلبرگ های رنگارنگ را به نمایش می گذارد. شکل ظاهری این گل مانند خانواده بزرگش (گل های مینا)، برگرفته از یک افسانه قدیمی، نمادی از معصومیت، پاکی و آغازی جدید است. به همین دلیل است که از آن ها برای تبریک به مادران جدید استفاده می شود. به طور کلی، گل ها شادی بخش هستند و بخشی از جشن تولد هستند. این گل ها هارمونی خوبی به تم تولد می دهند و در ترکیب با گل های دیگر نیز چشم نواز هستند. با خرید گل ژربرا از گل فروشی جردن ، جعبه گل و سبد گل ژربرا با دکوراسیونی خلاقانه رنگین کمانی از گل را به عزیزان تان هدیه دهید.

گل ژربرا نماد چیست؟

ژربرا بومی آفریقای جنوبی است و از خانواده بزرگ گل های دیزی است. این گل به نام ژربرا دیزی نیز شناخته می شود.

گل ژربرا تمام خصوصیات یک گل کامل را دارد و گلبرگ های آن برجسته و چشمگیر است و اندازه آن گاهی به 17 سانتی متر می رسد.

از ماندگاری این گل شاخه ای در صنعت تجارت گرفته تا طراوت میز ناهارخوری و رستوران های مجلل استفاده می شود. ژربرا قرمز، ژربرا سبز و ژربرا بنفش همه باغ یا حیاط شما را رنگارنگ می کنند.

خواص گل ژربرا ثابت شده است که تاثیر فوق العاده ای در تصفیه هوا دارد، بنابراین به عنوان یک گل آپارتمانی بسیار مناسب است.

بذر گل ژربرا

بذر-گل-ژربرا

مناسب ترین خاک برای جوانه زنی بذر ژربرا ترکیبی از پیت ماس ​​و خاک کوکو پیت است زیرا این خاک رطوبت را برای جوانه زدن بذر حفظ می کند.

به این ترتیب ابتدا باید ظرفی تهیه کنید که بذرها را در آن بکارید، باید مراقب باشید که هرگز بذرها را مستقیم در گلدان اصلی نپاشید.

جالب است بدانید که این گل پنجمین گل معروف جهان است. ژربرا ساختار بسیار منسجمی دارد. جالب اینجاست که چیدمان گل در آن ظاهراً یک گل بوده است، اما در واقع با خوشه ای از صدها گل منفرد متراکم (گلچه ها) به دست آمده است.

گلچه های برجسته گل را به صورت شعاعی مانند گل آفتابگردان می چینند. گلبرگ های ضخیم این گل بزرگ به ساقه مخملی چسبیده است.

مراقبت از گل ژربرا

هنگام خرید گل ژربرا خود را به خوبی بررسی کنید، گیاه ایده آلی که انتخاب می کنید نباید جوانه های باز داشته باشد. زیرا گل های شکوفه دوام زیادی ندارند.

یک مکان آفتابی برای نگهداری این گل انتخاب کنید زیرا گل های ژربرا مانند آفتابگردان به نور کامل خورشید نیاز دارند. اگر در آفتاب کامل هستند و هوا خیلی گرم است، باید آب بیشتری بنوشند.

اگر قصد کاشت این گل زیبا را دارید، خاک را کود دهی کنید زیرا قبل از کاشت باید خاک به خوبی زهکشی شده و کوددهی شود. گودال این گل باید فضای کافی برای ریشه داشته باشد و همچنین تاج گیاه همسطح بالای گودال باشد.

خرید انواع گل ژربرا

انواع-گل-ژربرا

برای خرید گل ژربرا باید بدانید که این گل های بسیار محبوب، بسته به شرایط نگهداری و پرورش ظاهری متفاوت به خود می گیرند. با این ویژگی می توان آنها را به چهار گروه تقسیم کرد:

  • گونه ژربرا تک گل:

این گونه دارای یک ردیف گل است که تقریباً مجزا با مرکز سبز هستند. این گونه یکی از رایج ترین ژربراها در گلخانه ها می باشد.

  • ژربرا دو یا دوبلکس:

این گونه دارای دو ردیف گلچه های متراکم با مرکز سبز، سیاه یا قرمز تیره است.

  • دوتایی کاکلی:

این گونه دارای دو ردیف گلچه های متراکم و یک یا چند ردیف گلچه های کوچکتر داخلی است که مرکز سبز، سیاه یا قرمز گل را احاطه کرده است.

  • گونه های ژربرا Full Crested doubles:

این گونه با چندین ردیف گلچه های متراکم و یک ردیف گلچه های داخلی کوچکتر که به طور کامل مرکز گل را می پوشانند تزئین شده است.

خواص گل ژربرا

از جمله خواص گل ژربرا، این گیاه درخشان و گلدار، حذف اتیلن تری کلراید (افزودنی مواد غذایی و آرایشی) که ممکن است برای نظافت منزل نیاز باشد، برشمرده شد. جالب اینجاست که حتی برای فیلتر بنزین نیز توصیه می شود.

سخن پایانی

شما می توانید نسبت به خرید گل ژربرا اقدام کنید و نهایت لذت را از این گل زیبا ببرید چرا که قیمت گل ژربرا مناسب می باشد. فروش گل ژربرا در انواع مختلف این گل صورت می گیرد و شما بسته به سلیقه ی فردی می توانید کل مورد نظر را انتخاب کنید. شما می توانید برای خرید گل ژربرا و مطلع شدن از قیمت انواع گل ژربرا با کارشناسان ما در فلوآرت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست