آشنایی-با-گیاهان-مناسب-آپارتمان

معرفی و آشنایی با 12 گیاه مناسب آپارتمان

گیاهان مناسب آپارتمان یکی از جذابیت های هر خانه و مکانی بسته ای هستند که به هر دلیلی نمی توان در آن آپارتمان باغچه ایجاد کرد. گیاهان آپارتمانی به دلیل قابلیت جا به جایی به قسمت های مختلف از مکان کار و زندگی، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و جز یکی از گزینه های دکوری و تزئینی منزل است.

آشنایی با گیاهان مناسب آپارتمان

برای معرفی و آشنایی گیاهان مناسب آپارتمان با ما در ادامه همراه باشید. آن دسته از گیاهانی که می توان آنها را در گلدان کاشت و قابل نگهداری در محیط بسته هستند و ریشه های سخت ندارند و اندازه ی مناسبی برای فضای داخلی دارند جز گل های آپارتمانی هستند.

به همین دلیل به آنها گیاه مناسب آپارتمان می گویند. این گل ها انواع مختلفی دارند و هرکدام دارای ویژگی خاصی هستند. وجود گیاه مناسب آپارتمان در منزل و شاهد رشد و زیبایی آن بودن، نوعی محرک برای رشد و زندگی است.

گیاهان انواع مختلفی دارند و هر کدام فایده هایی برای انسان های اطراف خود دارند. قطعا هنگام آشنایی با گیاهان مناسب آپارتمان متوجه این موضوع شده اید که برخی هر گیاهی را نماد چیزی می دانند و صفت هایی را به بعضی از گیاهان و گل ها می دهند. مانند رز که نشان دهنده و نماد عشق است.

معرفی 12 نوع از گیاهان آپارتمان

  • 1- بن سای
  • 2- فیکوس آلاستیکا
  • 3- سانسوریا
  • 4- پتوس
  • 5- بامبو
  • 6- آلوئه ورا
  • 7- زاموفیلیا
  • 8- ارکیده سفید
  • 9- ساکولنت
  • 10- کروتون
  • 11- نخل شامادورا 
  • 12- پاپیتال 

 

گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری

در حال حاضر از گیاهان برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود که با استقبال خوبی نیز روبه رو شده است و در اغلب سبک های طراحی گیاه آپارتمانی حضور دارد.

در میان اسامی گیاهان آپارتمانی گیاه شگفت انگیز بن سای نماد پول و تجملات است. این نمونه خارق العاده گیاهی است که انواع بزرگ آن در طبیعت به صورت درخت وجود دارد.

اما با توجه به هنر و پیشرفت علم نمونه کوچکی از آن را  برای نگهداری در محیط کار و اپارتمان به وجود می آورند. در حقیقت بن سای ها گیاه مینیاتوری از یک درخت بزرگ است.

از بین گل های مناسب برای آپارتمان کم نور و لوکس می توان ارکیده ی زیبا را نام برد. این گل مظهر کمال و زیبایی است. این گیاه جز با دوام ترین گیاهان آپارتمانی است. و در رده گیاهان کمیاب قرار دارد و تکثیر آن شرایط ویژه ای را می طلبد.

ویژگی گیاه مناسب آپارتمان 

  • رشد متوسط گیاه
  • اندازه مناسب با محیط
  • سازگار با میزان اکسیژن محیط بسته
  • نیاز متوسط به نور

موارد ذکر شده اصلی ترین ویژگی گیاه مناسب آپارتمان است.

پرفروش ترین گل های اپارتمانی

سانسوریا، پتوس و بامبو از جمله پر فروش ترین گل های آپارتمانی هستند. سانسوریا و پتوس از جمله گیاهان بادوامی هستند که بسیار شرایط ساده ای برای پرورش دارند.

و به راحتی می توانید آنها را تکثیر کنید. بامبو گیاهی آپارتمانی است که اخیرا به دلیل ذکر شدن در فنگ شویی و به عنوان انرژی مثبت خواهان زیادی دارد.

گیاهان آپارتمانی مناسب خاک قلیایی

گیاهان مناسب آپارتمان هرکدام به شرایط خاصی نیاز دارند از جمله: نور، آب، دما و خاک مناسب گیاه آپارتمانی و در میان اسامی گیاهان و گل های آپارتمانی بعضی از گیاهان برای رشد به خاک اسیدی و بعضی به خاک قلیایی نیاز دارند.

گیاه آلوئه ورا یکی از گیاهان مناسب برای آپارتمان است که به نوعی قلیایی دوست است و در خاکی با PH هفت تا چهارده رشد بهتری دارد. به این گیاهان قلیایی دوست نیز گفته می شود.

گیاه آپارتمانی مناسب نور کم و اسامی گل های آپارتمانی سایه دوست

اگر در آپارتمان شما به قدر کافی نورگیر نیست یا به دلایلی گیاهان را نمیتوانید در مسیر نور قرار دهید و یا زاویه نور به گونه است که به همه گیاهان در آپارتمان نور کافی نمی رسد، در این حالت بهتر است گیاهان مناسب آپارتمان کم نور را بشناسید و از گل های آپارتمان کم نور استفاده کنید. ن

گران نباشید با گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری با خیال راحت می توانید برخی از گیاهان سایه دوست را شناسایی و از آنها برای زیبایی بخشیدن به خانه استفاده کنید. گیاه آپارتمانی زاموفیلیا، ارکیده سفید، گیاه ساکولنت و گیاه کروتون جز اسامی گل های آپارتمانی سایه دوست هستند که می تواند در نور کم هم رشد خوبی داشته باشد.

تهیه کود مناسب گیاه آپارتمانی

یکی از مهمترین موادی که برای هر گیاهی لازم است کود مناسب است که بر تمام گیاهان تاثیر بسزایی می گذارد. از این رو بهتر است مناسب با گیاه کود بهتری انتخاب کنید . از طرفی کود دارای مرغوبیت های لازم را داشته باشد. تهیه کود مناسب گیاه آپارتمانی جز مهمترین مراحل برای تهیه گیاه مناسب برای آپارتمان است.

خاک مناسب گیاه آپارتمانی باید چگونه باشد؟

برای تهیه خاک مناسب برای گیاه آپارتمانی  به نکات زیر توجه کنید تا گیاه و گل های آپارتمانی شما در گلدان شرایط برای رشد را داشته باشند.

  • خاک مناسب  گیاه آپارتمانی باید املاح و مواد مورد نظر رشد گیاه را داشته باشد.
  • خاک باید دارای منافذ کافی و جنس مناسب برای حرکت آب و ریشه باشد. تا گیاه توان ریشه زدن داشته باشد.
  • اسیدی و بازی بودن خاک گیاه باید مشخص شود تا گیاه به خوبی رشد کند و خشک نشود.

کدام گیاه آپارتمانی مناسب هدیه است؟

بهتر است برای هدیه دادن گیاهان مناسب آپارتمان را انتخاب کنید که شرایط نگهداری ساده ای داشته باشند تا به راحتی فرد هدیه گیرند بتواند از آن مراقبت کند.

برخی از گیاهان حساسیت پوستی ایجاد می کنند و لمس آنها برای کودکان مضر است از این گیاهان برای هدیه دادن بهتر استفاده نکنید.

گیاهانی چون نخل شامادورا جذاب، یوکا زیبا، بامبو محبوب، کالانکوئه کریسمس، پاپیتال  و فیکوس آلاستیکا می توانند برای هدیه دادن گزینه عالی باشند. اگر به دنبال یک گل فروشی آنلاین با خاص ترین گل آرایی می گردید فلوآرت بهترین گزینه می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست