گل آرایی دسته گل عروس

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس

گلها سمبل هزاران معنی و مفهوم خاص هستند یکی از مؤثرترین مواردی که در مجلس عروسی به چشم می آید انتخاب دسته گل عروس خواهد بود. دسته گل عروس از اولین ساعات روز  عروسی تا آخرین لحظات همراه عروس می باشد و همه به زیبایی این دسته گل نگاه می‌کنند و آن را نشانه‌ای از سلیقه و هنر عروس می‌دانند.

 

مدل دسته گل عروس

 مدل دسته گل عروس می تواند یک مجموع گل ساده با یک نوع گل باشد و یا در تزئین آن از ترکیب چندین گل با رنگ های مختلف استفاده شده باشد. بهتر است برای انتخاب گل از گل های فصل استفاده کنید زیرا قابل دسترس تر هستند و از نظر قیمتی مناسب هستند در  انتخاب گل فصل این نکته را در نظر بگیرید که این گل ها توانایی سازگاری بیشتری با محیط و آب و هوا داشته باشند تا باعث تازه تر ماندن دسته گل عروس  شوند.

گل رُز در فصل تابستان، گل های لاله و نرگس در  فصل بهار ، زنبق در فصل پاییز و نیلوفر در فصل زمستان بسیار مناسب هستند و عروس خانوم ها به این نکته توجه داشته باشند که هر چه گل های مقاوم تری را انتخاب کنند مدت زمان بیشتری دست گل آن ها شاداب تر می ماند؛ به عنوان مثال رزهای هلندی ، لیلیوم های هلندی ، ارکیده و آفتابگردان گزینه های مناسبی  هستند. گل ها از نظر معنا و مفهوم باهم متفاوت هستند سعی کنید که اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید تا بتوانید انتخاب های زیبا تری داشته باشید؛ برای مثال یاسمن نماد خوشی و لذت و ارکیده نماد عشق است.

رابطه ی لباس عروس و دسته گل عروس

دسته گل عروس بهتر است با لباس عروس همخوانی داشته باشد مثلا چه سایز دسته گلی با لباس شما بیشتر همخوانی دارد اگر می خواهید جلوی لباس شما خیلی به چشم بیاید مدل دسته گل عروس کوچکی انتخاب کنید، اگر قسمت دامن لباس شما ساده است مدلی انتخاب کنید که گل هایی به صورت آویزان وآبشاری داشته باشد.به قد و قامت خود توجه کنید، دسته گل به قد شما وابستگی زیادی دارد. اگر از قد شما کوتاه است و یا جثه کوچکی   دارید،  از دسته گل عروس کوچکتر استفاده کنید. اگر قد بلندی دارید و البته به صورت خاص جثه بزرگی دارید، حتما از دسته گل عروس بزرگتر استفاده کنید. و برای  قد بلند از دسته گل  عروس  که دنباله  دار است  و کشیدگی انتهایی دارد، شکیل تر  می باشد.

 

چه گل ها یی مناسب عروسی هستند

 

ادریسی

ادریسی گلبرگهای زیادی دارد در رنگهای سبز، صورتی، سفید، کبود و آبی کشت می شود.

گل رز

رز از جمله گل های خوش رنگ و خوش بو می باشد که نماد و سمبل شور و عشق است همچنین گل رز یکی از زیبا ترین گل ها می باشد به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد اگر انتخاب شما گل رز می باشد بهتر است اطلاعاتی در زمینه ی رنگ و تعداد و انواع رز ها بدست آورید تا بتوانید انتخابی جذاب برای دسته کل عروس داشته باشد.

گل آلاله

آلاله نماد محبت است و در طرح ها و اندازه های مختلف کشت می شود گل آلاله گلی بزرگ و پر از گلبرگ است و در رنگ های زرد، نارنجی، سفید و صورتی وجود دارد. این گل در دسته گل های عروس می تواند در کنار گلهای رز استفاده شود.

پائونیا

پائونیا که در فارسی به آن گل صدتومانی یا گل صدبرگ هم می گویند، گلی بزرگ، پرپشت و کمی گران است. این گل بسیار معطر است و عطری شیرین دارد. گلی بسیار شیک و شکیل می باشد هم به صورت غنچه و هم بصورت باز آن می تواند دسته گل شما را خاص جلوه دهد اگر به دنبال این هستید که دسته گلی خاص داشته باشید می توانید از این گل زیبا استفاده کنید

لاله

لاله یک گل زیبای بهاری است که پرورش آن بسیار آسان است. لاله نماد خوشبختی است لاله گلی همیشه بهار و با نشاط است.

 

لیلیوم (سوسن)

لیلیوم یا سوسن گلی , قیمت بالایی دارد ولی جذابیت و زیبایی آن باعث شده برای تزئینات عروسی از جمله دسته گل عروس و یا ماشین عروس بسیار پرکاربرد باشد این گل بسیار زیبا، خوش رنگ و پرطرفدار است در نژادهای مختلف و رنگ ها و اندازه های متفاوت وجود دارد و اگر از این گل برای دسته گل عروس خود استفاده می کنید، حتما از نژادهای هلندی آن استفاده کنید چرا که در برابر گرما و کم آبی، مقاوم تر هستند و در طول جشن عروسی، پژمرده نخواهند شد.

 نیلوفر لیلی کالا

لیلی کالا از خانواده نیلوفرهاست. انحناهای خاص ” لیلی کالا” ظرافت خاصی به آن بخشیده است. این گل نیز در رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارد و انتخاب مناسبی برای دسته گل عروس خواهد بود.

 ارکیده

ارکیده، گلی خوش رنگ و گرمسیری است که می تواند جلوه خاصی به دسته گل عروس ببخشد در حجم  زیادی از دسته گل های عروس که به صورت خاص طراحی می شوند از این گل استفاده می کنند.

یاسمن

یاسمن (یاس فرنگی) ستاره ای شکل و گلی ظریف ریز  است که در بین گل های درشت جای می گیرند تا فضاهای خالی را بپوشانند از یاس فرنگی می توان در وسط دسته گل عروس استفاده کرد.

گل مروارید

گل مروارید و در رنگ ها و اندازه های مختلف یافت می شود گلی زیبا و گرم که انرژی زیادی به شما در جشن عروسی می دهد در فصل بهار یا تابستان بسیار مناسب است. این گل بسیار ارزان است.

 

انتخاب رنگ گل

رنگ دسته گل بهتر است با توجوه به  رنگ پوست  و آرایش عروس انتخاب شود, به تم آرایشی که برای شما در نظر گرفته می شود، توجه کنید. اگر پوستی روشن دارید, از دسته گل عروس خیلی تیره استفاده نکنید؛ رنگ پریده تر دیده می شوید برای تم رنگ صورتی دسته گل عروس صورتی تیره برای هماهنگی مناسب است. گل قرمز می تواند انتخابی زیبا  برای دسته گل عروس باشد برای اینکه دسته گل شما یک رنگ نباشد بهتر است از رنگ های زرد و سفید همینطور سبز در دسته گل عروس استفاده شود تا جذابیت دسته گل را دوچندان کند و اگر از رنگ صورتی خوشتان می آید می توان از گل هایی با رنگ صورتی استفاده کرد برای دلنشین تر کردن دسته گل می توان در کنار رنگ صورتی از رنگ های زرد و نارنجی استفاده کنید. استفاده از رنگ های سفید و بژ که رنگ های ملایم تری دارند هم می تواند انتخابی مناسب برای دسته گل عروس باشد.

رابطه ناخن با دسته گل عروس

با اینکه ناخن قسمت بسیار کوچکی از بدن را در برگرفته ولی زیبایی به خصوص در روز عروسی بسیار قابل اهمیت است دسته گل عروسی نیز بخش کوچکی از مراسم است ولی بسیار مهم است حالا اگر این دو با یکدیگر هماهنگ وست شوند زیبایی شان چند برابر می شوند.

 تاج گل برای ساقدوش ها

دسته گل برای ساقدوش ها زیاد مناسب نیست و بهتر است برای آنها تاج عروس انتخاب کنید ، گلی ظریف که اونها در موی خود قرار دهند مانند غنچه های زیبای گل ها.

سفارش آنلاین غذا در تهران

گل برای داماد

گلی کوچک که با کت و شلوار داماد ست باشد و دور آن یک روبان زیبا بسته شود تا داماد آنرا روی کت خود قرار دهد می تواند استایلی خاص و شیک را برای داماد به وجود آورد این گل میتواند گل زنبق ، آفتاب گردان یا هر گل کوچک زیبای دیگری باشد.

 

گل های میزهای مهمانان عروسی

گل های روی میز ها رو با گل عای زیبای ارزان قیمت پر کنید و فقط در وسط آن از گلی خاص استفاده کنید .نکته ی دیگری که قابل توجه است این است که اگر گلدان گل های روی تمام میز ها یکسان باشد باعث می شود که مهمانان خسته شوند البته گل های ورودی و میز عروس و داماد و میز مهمانان را با یک مدل واحد اما در اندازه های متفاوت توجه داشته باشید که در عین حال باید با هم هماهنگی هم داشته باشند تا باعث بی نظمی در چیدمان نشود.

 

عکس دسته گل عروس

دسته گل عروس 2018

5/5 - (1 امتیاز)
نوشته‌های پیشین
نکات جامع گل آرایی مجالس
نوشته‌ی بعدی
آموزش گل آرایی در مدرسه گل آرایی فلوآرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست