چگونگی جذب مشتری جدید و حفظ آن برای گل فروشی خود

به مشتریان بیشتری برای فروشگاه گل خود نیاز دارید؟
اول از خود بپرسید که چرا مغازه شما خلوت است و به خودتان پاسخ صادقانه بدهید.
آیا واقعا به خاطر اقتصاد جامعه است؟ یا دلایل دیگری دارد؟
اگر دلایل دیگری مطرح است بررسی کنید که کدام یک دخیل هستند؟
ایا فروشگاه شما در محلی دور از دسترس مردم وغیرفابل تردد قرار دارد؟
سطح خدمات شما از جمله قیمت و کیفیت با سطح محلی که در ان قرار دارید همخوانی دارد؟

ظاهر و دکور فروشگاهتان به وضوح روشن است که چه کاری انجام دهید؟ به عنوان مثال یک فروشگاه گل فروشی  در نزدیکی من وجود دارد که مانند یک مغازه هدیه سرا به نظر می رسد به علت اینکه از بیرون نمای جذابی ندارد و در تابلو خود نیز چیزی مشخص نکرده است و این مغازه در نگاه اول افراد را دچار اشتباه میکند.

شاید شما خودتون میدونید که ایراد کارتان از کجاست.اما تا حالا نخواسته اید با آن رو به رو شوید.در هرصورت تیم فلوآرت قصد دارد گوشه ای از تجربیات خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهد به امید آن که برایتان موثر واقع شود.

۱-در ابتدا سعی کنید با برخورد گرمی به استقبال مشتری بروید و در مورد کمک و راهنمایی که میتوانید بکنید ازمشتری سوال بپرسید:
در ابتدا سعی کنید بفهمید مشتری شما هدفش از خرید برای چه شخص یا چه مراسمی است؟ایا گل را برای همسر خود میخواهد؟ایا برای ملاقات بیمار میخواهد گل بخرد؟و…
در این صورت شما با توجه به این موضوع میتوانید بهترین پیشنهادات رو به مشتریتان در خصوص نوع گل و انواع رنگ های آن که برای مناسبت های مختلف استفاده میشود را ارائه دهید.
اگر شما مشتریان خود را نادیده بگیرید مسلما آن ها یا از شما خرید نمیکنند یا برای بار آخری است که آن را میبینید.مشتریان شما بیش از جنس و محصول شما بابت توجه و حس خوبی که از شما دریافت میکنند پول پرداخت میکنند.

۲-پتانسیلی در مشتری خود ایجاد کنید که به یه مشتری وفادار و بلند مدت برای شما تبدیل شود.
هزینه و زمان پیدا کردن یک مشتری جدید چندین برابر حفظ یک مشتری قدیمی و وفادار است.به خصوص اینکه شما توسط یک مشتری قدیمی نسبت به یک مشتری جدید میتوانید فروش بیشتری را تجربه کنید
بنابر این باید استراتژی خود را از”من به مشتری جدید نیاز دارم” را به “من به فروش بیشتر نیاز دارم” تغییر دهید که این استراتژی فقط و فقط با حفظ مشتریان قدیمی تحقق میابد.
هرمشتری قابلیت این را دارد که به یک مشتری وفادار برای شما تبدیل شود که بارها از شما خرید کند.شما میتوانید از مشتریان خود تلفن و آدرسشان را دریافت کنید و برای آن ها کد اشتراک در نظر بگیرید که در مواقعی که امکان خرید حضوری ندارند برای آن ها سفارششان را ارسال کنید یا مناسبت هایی که ازپتانسیل بیشتری برای خرید از شما دارند را(مثل:روز تولد.سالگرد ازدواج.روز مرد.روز زن و …)از طریق پیامک یاداوری کنید.

۳-تبدیل کردن فروشگاه خود به یک محیط تفریحی و آرامبخش
با توجه به شرایط فروشگاه های گل فروشی و کمبود جا امکان دارد این موضوع کمی دور از منطق بنظر بیاید ولی از طرفی همه ما این رو میدونیم که دیدن و استشمام بوی گل بسیار توی روحیه افراد تاثیر گذار است و باعث ایجاد ارامش میشود
برای اینکار ما چند پیشنهاد برای شما داریم:
-در صورت امکان و داشتن فضای مناسب چیدمان گل ها طوری باشد که مشتری بتواند بین گل ها قدم بزند و تمامی گل ها را از نزدیک ببیند
این کار باعث ایجاد حس آرامش وسوسه مشتری برای سفارش گل بیشتری میشود(این یک شگرد است که هایپرمارکت های بزرگ از آن استفاده میکنند)
-شما میتوانید در صورت داشتن فضا چند صندلی به همراه دستگاه سرو چایی و قهوه درگل فروشی خود قرار دهید تا مشتری شما بتواند در هنگام آماده شدن سفارش خود در آنجا از خود پذیرایی کند
-یک پیشنهاد دیگری که برای شما داریم این است که اگر مشتریتان همراه با کودک به گل فروشی شما آمد یک هدیه کوچک یا شاخه گلی مجزا برای آن کودک آماده کنید و به عنوان هدیه تقدیمش کنید.
– همیشه همان برخورد گرم و صمیمی را که با یک مشتری که قصد خرید دارد را با مشتری که صرفا جهت تماشا وارد فروشگاه شما شده است را داشته باشید زیرا آن مشتری نیز روزی از شما خرید خواهد کرد.

۴-سرویس دهی مطلوب به مشتری
خدمات و سرویس دهی قابل توجه مشتری در نظریه آسان است اما همیشه در عمل اینگونه نیست. با این حال، حتی اگر این یک چالش باشد، حیاتی است. کسب و کارها عمدتا برای سودآوری وجود ندارند؛ آنها برای خدمت به نیازهای مشتریان خود وجود دارند.
شماباید از لحاظ کیفیت.قیمت.برخورد با مشتری.خلاقیت در تزیین دسته گل و باکس گل و ارائه خدماتی همانند ارسال گل در اسرع وقت به محل مشتریتان از رقبایتان یک سروگردن بالاتر باشید

۵-بازاریابی و جذب مشتریان محلی
در ابتدا فروشگاه شما باید یک ویترین و تابلوی خوب و نمای جذابی داشته باشد سپس شما میتوانید از طریق اجاره بیلبوردهای محلی و چاپ و توضیح تراکت و کاتالوگ و ارسال پیامک های منطقه ای مشتریان محلی خود را از خدمات و فروشگاه خود آگاه کنید.

۶-استفاده از فضای دیجیتال
باید این موضوع رو قبول کنیم که فضای مجازی و اینترنت تبدیل به قسمتی جدانشدنی از زندگی ما شده است.شما در گام اول بدون هیچ هزینه ای میتوانید در اینستاگرام و تلگرام صفحه مربوط به فروشگاه خود را ایجاد کنید و با گذاشتن عکس از نمونه کارهای خود مشتریانی خارج از محدوده خود را جذب کنید و یا میتوانید این کار را به شرکت هایی که در این خصوص فعالیت میکنند بسپارید
در گام دوم پیشنهاد ما راه اندازی یک سایت است که در آن امکان سفارش آنلاین گل و فروش گل  برای مشتری فراهم باشد
اما این وضوع رو هرگز نباید فراموش کرد که در این زمان و در کشور ما فضای مجازی قسمتی اصلی از کسب و کارها و زندگی مردم شده است و مشتریان قبل از هراقدام و خریدی چرخی در این فضا میزنند

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان موثر واقع شده باشه
این موضوع را هم فراموش نکنید که الان بیش از هرزمان دیگه ای در عصر رقابت قرار داریم و همیشه کسی هست که برخورد و خدماتی بهتر از ما به مشتریان ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • امیرحسین احمدنژادبارفروش
    26 خرداد, 1398 10:05 ب.ظ

    من تو کار فروش گل و کاکتوس هستم!بساط میکنم…
    میخوام بیشتر مشتری جلب کنم.نیاز به کمک و راهنمایی دارم

    پاسخ
    • سلام، در خدمت شما هستیم، در دوره های مربوط به گل فروشی ما ثبت نام بفرمایید، جهت اطلاعات بیشتر هم می توانید با شماره های ما در تماس باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست