اصول-نگهداری-گلهای-آپارتمانی

معرفی حساس ترین گیاه دنیا: گل قهر و آشتی

حساس ترین گیاه دنیا، گل قهر و آشتی می باشد.این گل که با نام mimosa pudica شناخته می شود. گل قهر و آشتی گیاهی است رونده و بومی برزیل می باشد. این گل یکی از گیاهان حساس بوده که در هنگام تماس دست با آن بسته می شود و یا به اصطلاح قهر می کنند و پس ذقیقه به حالت اول خود بر می گردند. و علاوه بر آن این گیاه در هنگام تاریکی شب بسته می شوند و در نور روز باز می شوند.

mimosa pudica ساقه انعطاف پذیر و چوبی ای داشته و روی ساقه خو دارای تیغ می باشند. mimosa pudica شامل گل های سوزنی مانند و قالبا به رنگ صورتی می باشند. از آن جا که این گیاه در هنگام لمس کردن جمع می شود برای اطرافیان و خصوصا کودکان جالب و سرگرم کننده بوده ولی از آن جا که این گیاه لمس کردن را دوست ندارد، در صورت لمس زیاد موجب آسیب دیدن این گیاه شده و امکان زرد شدن برگ این گیاهان وجود دارد.

 

شرایط نگهداری گل قهر و آشتی

آبیاری

با توجه به حساسیت این گیاه، لازم است به طور منظم آبیاری شود. هر زمان که خاک این گیاه رو به خشکی رفت باید آبیاری شود. جهت جلوگیری از پوسیدگی ریشه این گل لازم است گلدان زهکشی مناسبی داشته باشد. گل قهر و آشتی را در شرایط آب و هوایی گرم و خشک حدودا لازم است هر روز آبیاری شود. رطوبت برای این گیاه بسیار مناسب می باشد.

خاک

خاک این گلدان بهتر است ترکیبی از خاک باغچه به همراه کوکوپیت یا خاک برگ باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خاک هایی با تخلخل مناسب جهت این گل می باشد. زمان مناسب برای تعویض خاک گل قهر و آشتی اواخر تابستان می باشد.

نور

mimosa pudica نیاز به نور زیادی دارد. اما از قرار دادن این گیاه در مقابل تابش مستقیم و شدید نور خورشید خودداری نمایید. همچنین از قرار دادن این گیاه در محیط بدون نور و تاریک اجتناب نمایید.

دما

هر گیاهی جهت نگهداری نیاز به دمای خاصی دارد. دمای مناسب جهت نگهداری گل قهر و آشتی حدود 20 الی 30 درجه سانتی گراد می باشد.

هرس

هرس کردن گیاه باعث افزایش رشد گیاه می شود. بهتر است پس از اتمام گلدهی این این گل شاخه های آسیب دیده آن را هرس کرده و شاخه های بلند را کوتاه نمایید.

آفت و بیماری ها

آفت هایی همچون شته ها، شپشک آرد آلو و بیماری های ویروسی در گل قهر و آشتی ایجاد بیماری می کنند. با رسیدگی به موقع از تکثیر این بیماری جلوگیری کرده و گیاهان سالم را نجات دهید. از دیگر مشکلات گل قهر و آشتی زرد شدن برگ گل ها می باشد.

دلیل زرد شدن برگ گل

کمبود نور، خشکی زیاد، سرما و بیماری های قارچی می تواند از علت های زردی برگ این گل می باشد.

 

نحوه تکثیر گل قهر و آشتی

از راه های تکثیر این گیاه قلمه گیری و بذر می باشد. اواخر بها و تابستان زمان مناسبی برای قلمه زدن و ریشه دار کردن این گیاه می باشد. در هر زمانی کاشت بذر گل قهر و آشتی امکان پذیر می باشد. بهتر است قبل از کاشت بذرها را به مدت 3 الی 4 ساعت در درون آب خیساند.

 

کاربرد و خواص گل قهر و آشتی

جوشانده ریشه این گیاه جهت از بین رفتن ناراحتی مفید می باشد. جهت بهبود گزیدگی عقرب ساقه و برگ آن را له کرده و بر روی محل گزیدگی قرار دهید. جهت تسکین آسم مصرف جوشانده سر شاخه های برگ دار گل قهر و آشتی به کار برده می شود. از برگ های له شده گل قهر و آشتی به عنوان مرهم جهت کاهش ورم استفاده می شود. و همچنین جهت درمان فتق نیز موثر است. ریشه این گیاه جهت رفع اسهال های خونی و کاهش دردهای عادت ماهیانه مفید می باشد. در اندونزی و شبه جزیره مالایا از خاصیت جمع شدن و یا به اصلاح قهر این گیاه استفاده کرده و سر شاخه های آن را  در زمان نا آرامی در زیر تشک کودک قرار می دهند و همچنین کودک را  در جوشانده این گیاه حمام می کنند و خواب آرامی را برای کودک رقم می زنند.

 

مضرات گل mimosa pudica

جوشانده غلیظ گل قهر و آشتی باعث ریزش مو و مسمومیت می شود. پس باید دقت کنید که از دم نوش غلیظ این گیاه استفاده نکنید.

 

تعویض گلدان

جهت تعویض این گلدان، نخست اجازه دهید تا گل قهر و آشتی به اندازه لازم رشد کرده و هنگامی که دیگر گل جا برای رشد بیشتر نداشت، گلدان آن را تعویض نمایید. قبل از تعویض گلدان لازم است خاک گلدان خشک شود و سپس با ضربه آهسته به دیواره و کف گلدان ریشه آن به آسانی از گلدان جدا می شود. گل را در داخل گلدان جدید قرار داد و با خاک تازه اطراف آن را پر نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که گلدان باید یک سایز از گلدان قبلی بزرگ تر باشد و در صورتی که از گلدان قبلی بزرگ تر باشد باعث اختلال در ریشه گلدان می شود.

 

قیمت گل قهر و آشتی

گل قهر و آشتی دارای قیمت ثابتی نمی باشد و با توجه به عواملی قیمت این گیاه تغییر می کند. از جمله این عوامل اندازه گیاه، تعداد ریشه ها و … می باشد.

آموزشگاه گل آرایی فلوآرت نخستین مدرسه گل آرایی در ایران است که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای می باشد. جهت خرید آنلاین گل و سفارشات خود با ما تماس بگیرید.

این مرکز دارای هنرمندان خلاق و با سلیقه بوده و آماده تزیین و گل آرایی همایش ها و سمینارها، گل آرایی مراسم نامزدی و عروسی، گل آرایی مراسم ترحیم و انواع مراسمات شما که نیاز به گل آرایی داشته باشید، می باشند. در صورتی که شما نیز جهت جشن ها و مراسمات خود نیاز به گل آرایی داشتید و به زیبایی آن اهمیت می دهید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید تا پرسنل ما در زمان دلخواه شما در مکان مورد نظر حاضر شوند.

از دیگر خدماتی که مجموعه فلوآرت ارائه می دهد شامل برگزاری انواع کلاس های گل آرایی در تهران،  خدمات گل آرایی مجالس در تهران، آموزش گل آرایی ماشین عروس،  می باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام ممنون از سایت خوبتون مقاله ای خیلی خوبی دارید اتفاقا من چند روز پیش گیاه سانسوریام رشد نمیکرد و با سایت جوانه بان آشنا شدم خوبی این سایت این بود مشاوره آنلاین داشت و من تونستم به راحتی و بی دردسر از مشاوران جوانه بان مشاوره بگیرم. الانم چند روز بعد مشاوره اون ها حال گیاهان سانسوریام خوب شده به شما هم پیشنهاد میکنم اگه شما هم در مورد بیماری گل و گیاهتون و زمینه نگهداری آن ها پرسشی دارید به سایت جوانه بان مراجعه کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست