گل آرایی مراسم عروسی

ایده هایی جالب برای گل آرایی مراسم عروسی

گل آرایی مراسم عروسی یکی از نکات بسیار مهمی است که می تواند تشریفات عروسی را به فضایی شیک و رمانتیک تبدیل کند. گل ها هنوز هم بهترین راه برای تزیین و زیبایی محل برگزاری جشن ها و مراسم عروسی هستند. گل ها فورا حال و هوای احساسی یک اتاق را تغییر می دهند و شما می توانید همه چیز از کیک گرفته تا صندلی ها و نیمکت ها را با گل ها بپوشانید و تزیین کنید. شما می توانید تمام ایده هایتان درباره گل آرایی مراسم عروسی خود را با موسسات گل آرایی در میان بگذارید تا بتوانند به شما کمک کنند برای هر بخش از مراسم عروسی شما از چه نوع گل استفاده کنید.

در نظر داشته باید که طراح گل آرایی مراسم عروسی شما بهتر می داند که باغ و سالن جشن عروسی شما را چگونه زیبا و خاص کند و برای هر بخش از مراسم عروسی شما از چه نوع گلی استفاده کند؛ به طور مثال گل آرایی سفره عقد و سالن عروسی باید به صورت جداگانه انجام شود. به یاد داشته باشید که طراح گل آرایی مراسم عروس باید قبل از برگزاری مجالس عروسی باغ یا سالن را ببیند  تا بتواند گل ها و گلدان های مراسم را سفارش دهد.سفارشات خود را می توانید به صورت سفارش آنلاین گل در سایت ما ثبت نمایید.

اگر جشن عروسی شما در باغ عروسی یا ویلایی کنار دریا یا جنگل باشد بهتر است که در انتخاب گل و حتی میزی که گل بروی آن قرار می گیرد توجه زیادی داشته باشید، مثلا باید توجه کرد که از گل هایی با پاییه کوتاه یا متوسط استفاده کرد چون گل با پایه بلند جلوی دید مهمان ها را می گیرد. متاسفانه بیشتر عروس خانوم ها برای گل آرایی مراسم عروسی خود تنها از یک رنگ استفاده می کنند، در صورتی که باید در گل آرایی مراسم عروسی خود از مجموعه رنگ های مختلف استفاده کنند ولی این نکته را به یاد داشته باشید که نباید در گل آرایی مراسم عروسی خود اصراف بیش از حد کرد ، گل آرایی مراسم عروسی با گل های ارزان هم قابل اجرا می باشد .فقط به یاد داشته باشید که در گل آرایی مراسم عروسی نباید از گل‌های معطر استفاده کرد چون ممکن است موجب حساسیت، میگرن و دیگر بیماری‌ ‌های مهمان‌ها برانگیزد و  گل معطر را فقط در دسته گل خودتان استفاده کنید.

ایده های گل آرایی برای عروسی

انتخاب گل یکی از مهیج ترین قسمت های برنامه ریزی برای عروسی است ولی احتیاج به زمان دارد؛ یعنی شما نمی توانید به سادگی گل مورد نظرتان را انتخاب کنید. این روز ها عروس خانوم ها علاقه ی زیادی به گل آرایی مراسم عروسی شان نشان می دهند، زوج می توانند از طراح گل شان بخواهید که گل ها را با رنگ تم عروسی تان هماهنگ کند و یا عروس خانوم ها عاشق استفاده از گل های تازه در گلدان ها و بطری ها تزیین شده اند هستند. ایده های جذاب زیادی وجود دارد برای گل آرایی مراسم عروسی، به عنوان مثال: قرار دادن گل در ظروف چینی برای تزیین وسط میز هم ایده جالب و دوست داشتنی می باشد و شما در مدت زمانی که برای جشن عروسی آماده می شوید از جمع آوری این ظروف هم لذت خواهید برد.

اگر اهل جمع آوری گل هستید می توانید مخلوطی از گل های محلی وحشی و تازه را در کوزه بگذارید و یا از گل های لاله و نرگس زرد برای یک ظاهر بهاری و با نشاط استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از کمی ربان رنگی یا توری از شیشه های قدیمی، گلدان های بسیار زیبایی بسازید. قوطی های فلزی استفاده شده هم می توانند جایگزین خوبی باشند. اگردوست دارید مراسم خود را به روش های سنتی تزیین کنید می توانید یک قطعه تزیینی مرکزی با ارتفاع بلند به همراه گل ها و شمع هایی بلند برای کناره هایش، می تواند انتخاب خوبی باشد. توجه داشته باشید گل های بزرگ را انتخاب نکنید  چون مزاحم دید میهمان هایی که پشت میز می نشینند می شود شما باید راحتی دید مهمان ها را در نظر بگیرید. همچنین با انتخاب چند شاخه گل ارکیده هم می توان نمایی ساده ولی تاثیر گذار فراهم کنید یا با خرید ارکیده های گلدانی از آن ها به عنوان تزیینات رومیزی استفاده کنید یا آنها را هدیه بدهید, همچنین شما می توانید برای گل آرایی و تزیین میز میهمانان از گل های رز و ادریسی استفاده کنید.

برای خلاقیت و ابتکار بیشتر می توانید یک گل بزرگ مانند داوودی، کوکب و یا رز البته به رنگ روشن روی دستمال سفره داخل بشقاب ها قرار دهید و زیبایی میز پذیرایی را چند برابر کنید. مراسم عروسی خود را می توانید زیبا تر کنید ,اگر بتوانید سقف خود را گل آرایی کنید با پوششی از گل های واروونه جذابیت بیشتری به سالن خود داده اید.این مدل گل آرایی بی شباهت با یک باغ واروونه نیست و  این نکته را هم به یاد داشته باشید که وجود یک لوستر کریستالی شیک و زیبا، زیبایی گل آرایی شما را دو برابر خواهدکرد, بهتر است برای شیک تر شدن سالن به جای لوستر های شیشه ای از لوستر هایی از جنس گل استفاده کنید به گونه ای که گل ها را به صورت آبشاری از یک حلقه آویزان کنید. قرار دادن تاجی از جنس گل بر روی سر خدمه تشریفات مجلس و یا کودکان هم ایده زیبا و جالبی است. جایگاه عروس و داماد  را هم می توان یک طراحی شیک با گل های زیبا انجام داد, یک داربست کمانی پوشیده شده از گل های رنگارنگ و زیبا و کریستال های آویزانی که همچون آبشار مواج هستند جایگاه عروس و داماد را بسیار عالی و دلنشین می کند. آویزان کردن کره های شیشه حاوی گل اطراف میز عروس و داماد علاوه بر جلوه ای زیبا حالت مدرنی هم به فضای شما خواهد بخشید. به تازگی در مراسم های عروسی حلقه های گل بیشتری میبینیم؛ از پشت صندلی عروس و داماد گرفته تا روی میزهای مهمان ها.

نکات مهم گل آرایی مراسم عروسی

سعی کنید برای خاص جلوه دادن مراسم یک روش جذاب و ویژه ای برای خوش آمد گویی به مهمان ها فراهم کنید, قرار دادن یک فرد با لباسی خاص در بدو ورود مهمانان یا استفاده از یک تابلو با جمله ای خاص و گل آرایی فوق العاده و متنی به یاد ماندنی، با این روش احترام بیشتری برای  مهمان های خود قاِیل می شوید. جایگاه عروس و داماد باید خاص باشد. این مکان معمولا روبه روی مهمان ها قرار می گیرد و به شکل داربست با سقفی هلالی است, چهارچوب و سقف این بنا نیز با گل های خاص و تور و حریرهای سفید و زیبا پوشیده می شود. برای این که باغ عروسی منحصر به فرد تر و مجلل تر به به نظر برسد می توان از دکورهای جذاب نیز استفاده نمود, قرار دادن گرامافون و یا وسایل آنتیک و قدیمی و یا استفاده از مبل های راحتی در گوشه کنار باغ می تواند جشن را باشکوه تر جلوه دهد.

انتخاب گل عروسی

بهتر است قبل از هر کاری گل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و اینکه از چه گل هایی خوشتان می آید و دوست دارید. شما باید به دو نکته توجه داشته باشید, اول اینکه چند نوع گل با توجه به فصلی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. دوم اینکه به ماندگاری گل نیز توجه داشته باشید. همچنین رنگ گل ها را متناسب با سالن یا باغ عروسی انتخاب کنید. شما با توجه به جایی که انتخاب می کنید؛ نحوه ی گل آرایی مختلفی را احتیاج دارید. برای مثال اگر توی یک باغ عروسی می گیرید، با توجه به درخت و گل بهتر است که از گل های کمتر روی میزهایتان استفاده کنید تا شیک تر به نظر برسد. برعکس اگه در تالار عروسی می گیرید، از گل آرایی بیشتری استفاده کنید تا جلوه مراسم را چند برابر کند.

انتخاب دسته گل عروس

شما احتیاج به تصویر سازی دارید از پارچه ای که برای لباس ساقدوش ها استفاده می کنید کمی به طراحتان بدهید، همچنین عکسی از لباس عروس خود داشته باشید تا دسته گلی برازنده برایتان درست کند. اینکه شما تصاویری از دسته گل های مورد علاقه اتان داشته باشید خوب است ولی توقع دسته گلی عینا شبیه آن را نداشته باشید. اصلا مهم نیست که چه سبک عروسی دارید، اگه دسته گلتان با سایز اندام شما تناسب نداشته باشد هیچ زیبایی خواهد داشت. اگر ریز اندام هستید اجازه ندهید دسته گل تمام لباس شما را بپوشاند. و به یاد داشته باشید که از دسته گل های خیلی سنگین یا بو دار استفاده نکنید چون شما را به عطسه می اندازد. بعضی دسته گل ها مخصوص عروسی های کلاسیک، بعضی رمانتیک و بعضی دیگر مدرن هستند. بعضی از طراحان گل در درست کردن دسته گل های بلند و با شکوه و پر آب و تاب مهارت دارند در حالی که بعضی دیگر دسته گل های کوچیک و مدرن تر را ترجیح می دهند. کمی فکر کنید و ببینید شما کدودم را بیشتر دوست دارید. گاهی شما فقط به یک نفر احتیاج دارید تا برای شما یک دسته گل عروس درست کند یا نهایتا ماشین عروس را گل آرایی نماید، اما اگه احتیاج به کسی دارید که روی میزهای مهمان ها را با گل آرایی زیبا تزیین کند یا ماشین شما را به طور خیلی خاص گل بزند حتما به کسی احتیاج دارید که توی این کار مهارت داشته باشد.

معرفی چند نوع گل برای گل آرایی مراسم عروسی

گل رز

در دنیا گل رز سمبل عشق است، تعداد فراوانی از انواع رز وجود دارد. رز ها رنگ های متفاوتی دارند و هر رنگ هم نماد یک حس می باشد. بهتر است برای انتخاب این نوع گل با طراح گل مشورت بگیرید.

 

 کاکتوس

این روزا خیلی ها دوست دارند برای تزیین میز مراسمشون از گیاهانی که محیط های خشک را دوست دارند، استفاده کنند. استفاده از انواع و اقسام کاکتوس های تزیینی توی ظرف های شیشه ای برای تزیین میز مهمون ها ایده ی خیلی جدید و زیبایی می شود.

 

گل ها لوکس  شمعدان

شکوفه های بزرگ برای میز مهمون ها دوباره توجه زوج ها جوون را به خودش جلب کرده. الان دیگه زوج ها با کمی کلاسیک بودن مشکلی ندارند و دوست دارند که از چیزهای قدیمی مثل ظروف فلزی، شمعدون های قدیمی توی تزییناتشون استفاده شود.

شرکت مسباره ، مسباره

گل سینه ی داماد

فقط عروس نیست که باید دنبال گل برای دسته گل بگرده. دامادها هم به همون اندازه باید نگران گل سینه ی روی کت خود باشند. شما می تونید داماد را با خود به گل فروشی ببرید و گل هایی را که دوست دارد برای گل سینه اش انتخاب کنید یا اگر آقا داماد مخالف گل سینه است دستمال تو جیبی را جایگزین کنید.

 

دسته های ساقدوشان به رنگ های مختلف

برای شیک تر شدن مراسم می توانید برای هر کدوم از ساقدوش های عروس یک دسته گل با رنگ های متفاوت در نظر بگیرید. اگر لباس های ساقدوش همه یک رنگ باشد بهتر است دسته گل های آن ها را مخالف رنگ لباسشان انتخاب کنید.

قیمت گل آرایی مراسم عروسی

با توجه به بودجه و سلیقه ی خودتان بهترین و شیک ترین تصمیم را بگیرید. با طراح خود در مورد قیمت گل هایی که انتخاب کردید مشورت کنید, از او خواهش کنید که گل ها را متناسب با بودجه ی شما انتخاب کند. بهتره است انجام این کار ها را  از 5 تا 6 ماه قبل از عروسی انجام دهید. دکور و گل ها تا حدود 10 درصد از هزینه های عروسی را تشکیل میدهند. اگر عاشق گل هستید حتما فصل تابستون یا بهار را برای مراسم خود انتخاب کنید. در این فصل تنوع گل ها بیشتر است و قیمت گل ها مناسب تر هستند.

به طور کلی هزینه گل آرایی مراسم عروسی به نوع گل های مورد استفاده ، میزان و تعداد گل ها، مکان جغرافیایی برگزاری مراسم، دستمزد تیم گل آرایی بستگی دارد.

 

 

 

جهت مشاوره، طرح سوالات و یا سفارش گل آرایی مراسم عروسی و یا دیگر مجالس خود با کارشناسان ما در موسسه گل آرایی فلوآرت تماس گرفته و از خدمات این موسسه بهره مند شوید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست