ابزار گل آرایی (4)

ترفندهای ساده برای گل آرایی

هزینه که باید بابت دسته گل های حرفه پرداخت شود همیشه بالا می باشد اما به هر حال حسی که گل های تازه و شاداب درون انسان بوجود می آورند غیر قابل انکار است. گل آرایی با گل های طبیعی، سبب شادابی و سر زندگی  مراسم شما می شود. توجه داشته باشید که گل آرایی به عنوان یک هنر و مهارت باید در نظر گرفته شود گل آرا باید از تمام تکنیک های روز دنیا آگاه باشد و ترفند های ساده برای گل آرایی حرفه را به خوبی بلد باشد. هدف از این مقاله آموزش نکات و روش های گل آرایی ساده می باشد.

اگر به دنبال مجموعه ای هستید که گل هایی با سبک روز و متد های اروپایی برای شما آماده کند ما به شما مجموعه فلوآرت را پیشنهاد می کنیم که این گل فروشی در جردن واقع شده است.

چند نکته مهم درمورد ترفند های ساده گل آرایی 

انتخاب گل

انتخاب گلدان

قیچی باغبانی جهت هرس

انتخاب ربان

 

انتخاب مناسب گل

انتخاب درست گل برای گل آرایی بسیار اهمیت دارد. باید توجه داشته باشید که گل هایی را انتخاب کنید که ماندگاری زیادی داشته باشند. البته با توجه به فصلی که در آن قرار دارید. به عنوان مثال در فصل زمستان تنوع گل ها کمتر از فصل تابستان و بهار می باشند. گل هایی نظیر گل زر، گل مخیک، گل داوودی، گی ارکیده، گل مریم ماندگاری بیشتری نسبت به سایر گل ها دارند پس برای گل آرایی مناسب هستند. شما می توانید در کنار انتخاب گل از برگ های متنوع نیز استفاده کنید تا زیبایی کار شما را دو چندان کند.

بهتر است زمانی که به گل آرایی می پردازید از قبل ایده و طرحی در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید راحت تر آن را اجرا کنید. برای کسب ایده های به روز زیبا می توانید در اینترنت به دنبال مدل های گل آرایی مختلف بگردید و ایده و طرح مورد نظر خود را پیدا کنید. برای انجام یک طرح زیبا باید علاوه بر گل و برگ های مورد نظر اسفنج و ابزار گل آرایی نیز داشته باشید. در صورتی که ابزار مناسب نداشتید باز هم می توانید به دنبال ایده های ساده تر بگردید.

در انتخاب گل، رنگ گل نیز اهمیت دارد، گل هایی که انتخاب می کنید از نظر رنگ بندی باید مکمل هم یا متضاد هم یا در یک طیف رنگی باشند، که البته بسته به سلیقه شما انتخاب می شود.

 از تضادی که بین سایز گل ها و برگ ها و شکوفه ها وجود دارد نترسید بدون هیچ ترسی طرح مورد نظر خود را پیاده سازی کنید. یک گل آرا باید جسور باشد تا طرح دلخواه خود را آماده کند.

 نکته بسیار مهم این است که در گل آرایی به سبک اروپایی رنگ بندی و سایز گل ها زیاد اهمیت ندارد. اما شما به عنوان یک گل آرا مبتدی در درجه اول سعی کنید گل هایی انتخاب کنید که در یک سایز باشند تا راحتر کار را جلو ببرید.

انتخاب گلدان مناسب

در صورتی که می خواهید گل آرایی درون گلدان انجام دهید انتخاب یک گلدان مناسب برای گل آرایی اهیمت خاصی دارد شما حتی می توانید برای کم کردن هزینه خرید گلدان های شیک از کوزه ها یا گلدان های شیشه ای استفاده کنید و آن را با گل های طبیعی تزیین کنید.

توجه کنید که ارتفاع ساقه های گل را مد نظر داشته باشید که چه میزان می خواهید کوتاه کنید ارتفاع ساقه ها باید متناسب با ارتفاع گلدانی که گل ها درون آن قرار می گیرند باید در نظر گرفته شود.

 برای ماندگاری بیشتر گل ها بهتر است برگ های بیشتری بر روی ساقه قرار داشته باشند البته این روش برای برخی از گل ها مثل گل رز جواب می دهد، برخی دیگر از گل ها نباید برگ زیادی بر روی ساقه ها وجود داشته باشد تا آب بیشتری به خود گل برسد.

 

قیچی باغبانی

یکی از ابزار مهم برای گل آرایی قیچی باغبانی می باشد. از این قیچی برای کوتاه کردن ساقه های گل ها یا کوتاه کردن ربان ها و سیم هایی که دور گل ها می پیچند استفاده می شود.

با کمک قیچی باغبانی می توانید ساقه های گل ها را با زاویه 45 درجه کوتاه کنید بدون اینکه ساقه آسیبی ببیند این روش به ماندگاری بیشتر گل کمک می کند. گل ها با این روش آب بیشتری را درون ساقه های خود ذخیره می کنند.

 

انتخاب ربان گل

رنگ ربان را متناسب با رنگ گل ها انتخاب کنید، مدل ربان کاملا سلیقه ای مباشد کمی جسارت به خرج دهید و طرحی نو خلق کنید. ربان نقش سازمان دهی بهتر دسته گل را ایفا می کند.

 

ترفند های ساده جهت تزیین گل در گلدان

اگر می خواهید گلدانی را برای گل آرایی انتخاب کنید ابتدا ساقه های گل را متناسب با ارتفاع آن هرس کنید. سپس گلدان را با چند شاخه گل، سه الی چهار شاخه گل پر کنید برای زیبایی بیشتر می توانید چند برگ و یا شکوفه های ریز استفاده کنید نیازی نیست که چیدمانتان نظم خاصی داشته باشد، جا های خالی گلدان را با برگ ها سبز پر کنید ، سعی کنید گلدان شما پر از گل به نظر برسد تا زیبا تر باشد. استفاده از گیاهان سبز باعث می شود کار شما سر زنده تر و شاداب تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که گلدان را خیلی شلوغ نکنید

تعادل در تزیین را حفظ کنید البته نیازی نیست که تمام گل ها و چیدمان قرینه باشند اما خیلی هم بی نظم و پراکنده نباشند. زمانی که گل ها و برگ ها را داخل گلدان قرار می دهید مدام گلدان را برچرخانید و از زوایای مختلف چیدمان خود را نگاه کنید تا از تمام جهات تناسب داشته باشد. اگز تزیینات شما بر روی یک یدوار است که از آن به عنوان یک تکیه گاه استفاده می شود می توانید تزیین فقط در قسمت مرکزی گلدان انجام شود.

توجه کنید آب گلدان را زمانی که کدر شده است و تغییر رنگ داده است حتما تعویض کنید و حتی می توانید با قیچی باغبانی با زاویه 45 درجه آن را هرس منید تا ساقه ها آب بیشتری به خود جذب کنند.

گل ها نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرند، البته بهتر است که در معرض غیر مستقیم نور خورشید قرار گیرند، گرمای شدید باعث پژمرده شدن و از بین رفتن آن ها می شود.

 روش نگهداری گل ها

تا زمانی که امکان دارد گل ها را داخل آب نگهداری کنید اما اگر مجبور هستید، بدون آب از آن ها نگهداری کنید می تواند دور ساقه های گل ها را با یک حوله خیس بپیچید تا آب به ساقه ها برسد و پژمرده نشوند. شکوفه ها دوام زیادی ندارند به همین دلیل مراقبت بیشتری نیاز دارند. پس باید حتما درون آب قرار دهید.

گل آرایی برای منزل بر سر میز نهار یا شام و حتی صبحانه باعث می شود اشتها افراد دور میز دو چندان شود و جو را صمیمی تر و گرم تر کند. بنابر این با یک تغییر کوچک در منزل و یک گل آرایی ساده منزل خود را گرم تر کنید.

مدرسه گل آرایی فلوآرت با بیش از چندین سال سابقه کار در زمینه انواع گل آرایی ها، خدمات گل آرایی مجالس،  مراسم ترحیم، گل آرایی ماشین عروس و دسته گل عروس خدمات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد. این آموزشگاه با برگزاری دوره ها . کلاس های گل آرایی افرادی که علاقه به گل آرایی دارند را تشویق به انجام گل آرایی می کند.

برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه برگزاری کلاس ها و گل آرایی از طریق تلفن ها موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست